Hoe kan ik een via OFD verkregen pad, gebruiken om een andere applicatie te openen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bmxje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste forumpost hier.
Ik ben pas net begonnen met Visual Basic, en ben nu begonnen aan een serieuse applicatie.
Een van de onderdelen van de applicatie is het selecteren van een bestand, en die vervolgens in een extern bestand openen. Uiteindelijk moet het een iso zijn, die in Nero geopend word.

appkt0.png

Om te kijken of ik überhaubt wel een bestand kon openen, besloot ik eerst een apparte applicatie te maken. In deze applicatie wil ik een .txt bestand open in notepad.exe. Ik heb nu doormiddel van een Open File Dialog, een bestand selectie mogelijk gemaakt. (zie afbeelding) Deze wil ik vervolgens via de knop, Open!, het geselecteerde bestand openen. En dat lukt maar niet. Ik heb verschillende manieren geprobeerd, en op de volgende ben ik het dichtst bij gekomen:

Public Class Form1

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load

End Sub

Private Sub btnOpenFile_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnOpenFile.Click
OpenFileDialog1.InitialDirectory = "C:\"
OpenFileDialog1.Title = "Selecteer een bestand"
OpenFileDialog1.FileName = ""
If OpenFileDialog1.ShowDialog() <> Windows.Forms.DialogResult.Cancel Then
txtSource.Text = OpenFileDialog1.FileName
Else
txtSource.Text = ""
End If

End Sub

Private Sub Open_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Open.Click

Shell("notepad.exe", txtSource.Text)

End Sub

Private Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs)

End Sub
End Class

De foutmelding is: Conversion from string "C:\test.txt" to type "Short" is not valid.
Hij ziet dus wel dat het C:\test.txt moet zijn, maar dan blijft hij hangen. Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Nogmaals, ik ben pas net begonnen, dus het kan zijn dat ik het helemaal verkeerd doe.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
De foutmelding is: Conversion from string "C:\test.txt" to type "Short" is not valid.
Da's niet zo raar - de syntax van het shell commando is als volgt:
Code:
Public Function Shell( _
   ByVal PathName As String, _ 
   Optional ByVal Style As AppWinStyle = AppWinStyle.MinimizedFocus, _ 
   Optional ByVal Wait As Boolean = False, _ 
   Optional ByVal Timeout As Integer = -1 _
) As Integer

Je geeft nu als 'Style' parameter "c:\text.txt" mee, en dat is een string en geen AppWinStyle.MinimizedFocus (die dan weer van het type short is)

Verander de code maar eens als volgt:
Code:
Shell("notepad.exe """ & txtSource.Text & """")

Dankje voor je reactie! het werkte. Iemand anders wees me echter op de volgende code:
Code:
Process.Start(txtSource2.Text, txtSource.Text)
Welke wat makkelijker werkt!
Toch bedankt!
Oh, mischien kun je ook kijken naar mijn andere, wat ingewikkeldere vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan