Hoe kan ik extra koeling krijgen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

cabbi

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2004
Hallo iedereen!!

Een klein tijdje geleden was ik 1 van de 'gelukkige' die een Aldi computer heeft kunnen bemachtigen! Alleen waar ik nu mee zit is dat ik inmiddels die herrie wel zat ben... Volgens verschillende forums schijnt dat deze Medion computer behoorlijk warm wordt tijdens het gamen of anders bezigheden!!

Kan ik doormiddel van extra koeling het geluid misschien terug bregnen naar een normaal niveau??? Wie heeft daar verstand van??? Kan iemand mij advies geven??

Alvast bedankt!!!

Hallo

Gelukkiglijk heb je garantie yep ..... 3 jaar.

Doe van "den domme" , en claim garantie .... , dat de betrokken p.c. veel te veel herrie maakt ....

Er zijn veel opmerkingen i.v.m. geluidsoverlast met betrokken p.c.

Van de p.c.'s die ik persoonlijk heb gezien , is dit enkel tijdens de bootsequentie ., waarna het geluid terugvalt tot een zeer acceptabel niveau ... tot ..... "nauwelijks hoorbaar ....''

Er zijn ook veel opmerkingen over veel te warm lopen , maar deze werden altijd "gemeten" d.m.v. software , welke niet ondersteund werd door het betrokken motherboard .....

Er zijn wel een paar gevallen bekend , waar het koelvlak verkeerd om werd gemonteerd op de c.p.u. , waardoor het toerental v/d c.p.u. koeler permanent hoog was...

Of dit bij u echter ook het geval is ????

Peter

Laatst bewerkt:
En om nog even duidelijker te zijn, hoe meer koelling hoe meer geluid immers de ventilators geluid maken, uiteraard zou je de bestande koellers, en dan gaat het hoofdzakelijk om je koeler van je cpu en je voeding, te vervangen voor een iets wat degelijker model, de pc winkel heeft knappe redelijk geluidsloze koelventialtors en deze zijn niet al te duur.

Voor de rest, de gemeten waarden zijn inderdaad niet altijd de effectieve waarden, beter kun je gewoon ondervinden of de pc onverklaarbare vastlopers heeft of keuren, dit is dan meestal wel een koellings probleem.
Dan weet je genoeg.

aldi pc

cabbi een tijdje terug heb ik hierover ook een vraag gesteld en veel reacties gekregen. Advies Lees deze even door
zoekterm aldi

aldi pc

jazeker, ik had er natuurlijk even een doorverwijzing bij moeten geven, bedankt dat jij het hebt gedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan