Hoe kan ik gebruik maken van een volledig A4 stickervel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Folgert

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2016
Hallo! Voor het uitprinten van verzendetiketten van FRL (postservice) maak ik gebruik van A4 stickervel opgedeeld in vier delen. Het etiket van FRL neemt een kwart van een A4 in beslag. Dat klinkt ideaal, maar nu kan ik niet instellen op welke kwart van de pagina geprint wordt. Hierdoor houd ik stickervellen over die voor de helft gebruikt zijn. De printer drukt standaard op het kwart dat zich linksonder bevindt. Dan kan ik het formulier nog een keer draaien voor een tweede sticker en dan is het over en uit. Mijn vraag is dan ook simpel: Hoe kan ik instellen op welke kwart van het A4 de verzendetiket gedrukt wordt? Hieronder de situatie:

Helpmij_foto.jpg

Ik heb dus een lay-out gemaakt en ingevoegd. Lay-out richting kan ik alleen instellen als ik meerdere pagina's per vel heb geselecteerd, wat ik dus niet wil. Zo ziet het stickerformulier er uit, waarvan de printer standaard linksonder (kijkend vanuit perspectief hoe ik het papier in de printer doe) print.

a4-etiket-4-per-vel.jpg

Het zal vast iets simpels zijn, maar ik loop vast. Alvast bedankt!

Kun je misschien iets met een Word template..?
Heeft de fabrikant van die stickervellen geen sjabloon voor je wat je kunt aanpassen..?

Hoi,
Ik heb ooit eens een progje geschreven voor zoiets.
Op help mij zelf kan ik het niet downloaden (te groot)
En er zitten verschillen in wat betreft uw vraag en vbtje
Formaat van de etiketten, en in het voorbeeld kan je alleen de rij kiezen (twee etiketten waren noodzakelijk, voorkant en achterkant van de bak)
In het linkse vak maak je het formulier, in het rechtse vak zie je een vb etiket
Bekijk het eens, mischien kan ik u verder helpen
https://we.tl/vVwO0YF8fHhttp://

Wij werken hier met Mac, dus ik kan het niet openen :( Afijn, nog wat geprutst met de instellingen en een oplossing gevonden. Nog niet naar 100% tevredenheid, maar ik kan in elk geval nu een hele stickervel gebruiken. Toch bedankt!

Dat had je wellicht beter in je startpost kunnen vermelden dat je met een Mac werkt, dat scheelt veel nutteloze tips / voorstellen.
Ik werk niet met Mac, weet er dus ook niks van en meld mij bij deze af van deze topic, sorry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan