Hoe kan ik het best de kabel van mijn printer verlengen? Printer aan de switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

Ik heb een netwerkprinter die via een walloutlet aan de switch hangt. Nu ga ik deze printer op een andere walloutlet plaatsen. Aan de printer zit een UTP kabel van ongeveer 2 meter die er niet vanaf kan. Op de andere locatie waar de printer moet komen heb ik 6 a 7 meter UTP kabel nodig. Kan ik met een soort connector de UTP kabel verlengen? :rolleyes: Die ik er dan aan klik? :rolleyes: Of weet iemand een betere oplossing? Het ligt niet zo voor de hand om deze printer open te schroeven.

Dank je wel :thumb:

grid

:)

Het mooiste is natuurlijk de printer openhalen en de kabel opnieuw leggen met 6-7 meter UTP. Tussenstukje is het snelste maar moet je wel voor zorgen dat hij niet te strak staat of op een plek hangt waar hij er gemakkelijk uitschiet (daar had ik nog wel eens last van!)

Tegenwoordig heb je ook internet over het stroomnet.. Aangezien je je printer bij een stroomoutlet hebt neergezet is dit eventueel ook een optie voor je (zo'n pakket ligt echter wel gauw rond de 60-100 euro en een koppelstukje is nog geen 3-4 euro)

Het is een wat onconventionele oplossing, maar... je zou natuurlijk best eens even onder de motorkap van de printer kunnen kijken (tenmisnte... als de garantie al versteken is, anders zou ik dat niet doen) en eens even onderzoeken hoe die kabel vastzit in het apparaat. Met een beetje geluk zit die kabel gewoon met een stekkertje in het apparaat, of zitten de draadjes uit de kabel met schoefjes in een connector. Dan kan je heel gemakkelijk gewoon een nieuwe, langere kabel aan het apparaat maken.

En anders... kan je daar waar je de printer wilt neerzetten geen nieuwe wall-outlet maken? Dat ziet er ook wat netter uit. Hoef je ook niet te prusten met koppelstukjes.
Die dingejtes werken overigens prima hoor, maar inderdaad, zorg dat er geen spanning opstaat, anders ligt de kabel er voortdurend uit.

Hallo,

Onder de motorkap heb ik de UTP kabel gewoon uit de printer kunnen halen inderdaad. Ik had even iets inventiever te werk moeten gaan. Maargoed, opgelost dus :)

Met vriendelijke groet,

grid

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan