Hoe kan ik het beste instellingen gebruiken bij peer to peer proggramma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

serial79

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2004
Berichten
19
Jongens help mij eens met het volgende ik gebruik Emule en ik wil dat alles ervoor open gezet word. Ik las dat het een nat probleem in mijn router kan zijn en instellingen in mijn firewall. Ik heb norton eral vanaf zodat het nu is overgenomen door winXp Pro zelf. En het kan te maken met upnp. Maar weet iemand wat anders of de oplossingen voor meer downloads? Alvast weer bedankt mannen en dames!

Ps ik weet niet of mijn nieuwe email er al in staat maar het is nu *** verwijderd *** bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
DIt heb ik kunnen vinden....



Start je webbrowser en ga naar de Web Configurator van je Router (standaard: http://192.168.1.1/)
Ga naar 'NAT' in het menu 'Advanced Setup'
Klik op 'Edit Details' achter het geselecteerde rondje (als hij op 'None' staat selecteer dan 'SUA Only')
Vul in een lege rij bij 'Start Port No.' en 'End Port No.' 4662 en bij 'IP Address' het LAN IP addres van de desbetreffende computer. (evt. op te zoeken bij 'Maintenance' - 'DHCP Table')
Sla de wijzigen nu op door op [Save] te drukken
Ga vervolgens naar 'Firewall' en klik bij 'Local Network to Internet Set' op 'Rule Summary'
Klik op een cijfer van een lege rij. Vul bij 'Source Address:' je LAN IP addres in en verwijder 'Any'. Laat bij 'Destination Address:' wel 'Any' staan. Klik op 'Edit Availble Service' onder de kop 'Service:'.
Voeg bij deze lijst de volgende gegevens toe, door op een cijfer te klikken.

Service Name: eMule [1]
Service Type: TCP
TCP Type: Single
Port Number: 4662

Service Name: eMule [2]
Service Type: UDP
TCP Type: Single
Port Number: 4672

Service Name: eMule [3]
Service Type: TCP
TCP Type: Single
Port Number: 4661

Service Name: eMule [4]
Service Type: UDP
TCP Type: Single
Port Number: 4665

Service Name: eMule [5]
Service Type: TCP
TCP Type: Single
Port Number: 4711
Ga terug door op [Back] te klikken
Selecteer nu in de lijst 'Selected Services:' 'eMule [1](TCP:4662)', 'eMule [2](UDP:4672)', 'eMule [3](TCP:4661)' en 'eMule [4](UDP:4665)' (door op [>>] te klikken), verwijder 'Any(TCP)' en 'Any(UDP)'(door op [<<] te klikken). Selecteer nu achter 'Action for Matched Packets' 'Forward'. Sla je wijzigen op door op 'Apply' te klikken. Klik ook op de pagina waar je nu komt 'Apply'.
Ga nu naar 'Rule Summary' onder 'Internet to Local Network Set' in 'Firewall'. Klik weer op een cijfer bij een lege rij. Laat vervolgens bij 'Source Address:' 'Any' staan en vul bij 'Destination Address:' je LAN IP addres in. Selecteer in de lijst van 'Selected Services' 'eMule [1](TCP:4662)', 'eMule [2](UDP:4672)', 'eMule [4](UDP:4665)' en 'eMule [5](TCP:4711)', en verwijder ook hier 'Any(TCP)' en 'Any(UDP). Sla je wijzigingen op door op [Apply] te drukken. Doe dit ook in de volgende pagina.


mike
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan