Hoe kan ik het ene converteren naar het andere?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 jun 2006
Heb totaal geen ervaring met programmeren, dus ook niet in Visual Basic 6.0 maar ik wil graag een simpel programmaatje proberen te maken.

Heb al een formulier aangemaakt met wat knoppen en textboxen alleen heb ik geen flauw idee hoe ik procedure's moet maken. :confused:

Nu heb ik een ander soortgelijk programmaatje gevonden waaruit ik sommige procedures naar mijn eigen programma wil kopieren maar als ik dit .exe-bestand met VB decompiler PRO decompileer, de tekst naar mijn project in Visual Basic 6.0 kopieer dan krijg ik een waslijst aan syntax-errors.

Nu heb ik een simpele procedure (voor command_4-button) ingevoerd voor het afsluiten van het programma, zie hieronder.

Private Sub Command4_Click()
End
End Sub

Vervolgens heb ik van mijn project vanuit Virtual Basic 6.0 een .exe-bestand gemaakt en deze daarna met VB decompiler PRO weer gedecompileerd om te zien hoe dit eruit ziet, zie hieronder.

Private Sub Command4_Click() '402D80
loc_00402DA2: var_08 = &H401078
loc_00402DAE: and ecx, 00000001h
loc_00402DB1: var_04 = arg_08
loc_00402DB4: and al, FEh
loc_00402DB7: arg_08 = arg_08
loc_00402DBC: call edx+04h(arg_08, edi, esi, ebx, fs:[00h], MSVBVM60.DLL.__vbaExceptHandler, ebp)
loc_00402DBF: call End
loc_00402DC5: var_04 = 0
loc_00402DD2: call ecx+08h(arg_08)
loc_00402DE8: retn 0004h
End Sub

Kan iemand mij vertellen hoe ik een procedure zoals bovenstaande 12 regels (waar ik geen chocola van kan maken) om kan zetten naar de 3 regels (wat ik wel een beetje kan begrijpen) daarboven?

Laatst bewerkt:
Het is handiger om te vertellen wat je graag wilt dat die knop 4 gaat doen.
Die 12 regels zijn decompiled executable opdrachten en zo goed als assembler code.
Daar gaat het niet mee lukken of er moet hier een doorgewinterde assembler programmeur aanwezig zijn.

Hallo,

En je kunt beter op dit forum gaan lezen. ( of andere )

Ikzelf ben 15 jaar geleden begonnen met VB6 en heb toen wat progjes geschreven waaronder het boekhoudprogramma van mijn bedrijf.
Ik heb alles geleerd door te lezen en stukjes code van www te begrijpen, aan te passen en te gebruiken.
Ook enkele boeken gekocht en zo. Maar dat werkt beter dan bestaande exe-files te decoderen.
Je krijgt dan zeker een hoop foutmeldingen die je zonder kennis van zaken zeker niet zult kunnen opsporen.

Enne...... ik heb nu de leeftijd dat mijn bedrijf weg is, en ik tijd genoeg heb om deze hobby weer op te pakken.
En het is al weer verslavend.

Als je vragen hebt waarbij ik je kan helpen mag je me altijd per PM benaderen.

mvg Bram

Hetgene wat ik wil gaan maken betreft een programma waarmee ik met behulp van een interface (die ik al heb en die werkt) via de COM-poort een bepaald merk/type ECU (computer van de auto) kan uitlezen.

Nu heb ik een programmaatje gevonden die dat kan maar ik wil graag zelf iets maken wat geheel naar mijn smaak is.

Dus ik dacht, dat als je een stukje code kan omzetten naar hoe dat nogmaal gesproken in Visual Basic ingevoerd wordt dan heb ik 1 procedure die ik meerdere keren in een programma kan toepassen en dan hoef ik alleen maar het nummer van de knop/textbox en de te verzenden code te wijzigen.

Bedoeling is dus:
Bepaalde knop indrukken, desbetreffende code via de COM-poort naar de ECU verzenden, antwoord ontvangen en de waarde weergeven in een textbox.

Lijkt me prachtig als je kan programmeren en dan kan ik me voorstellen dat het verslavend is.

Maar als leek loop je snel vast, dat probleem had ik vroeger op school met programmeren in C++ ook al.
Misschien heb je daar ook wel een bepaalde knobbel voor nodig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan