Hoe kan ik in enkele dagen een eigen website maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

esteban

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2005
Hi,

ik ben dj en had graag mijn eigen website gemaakt (vooral ook om eigen muziek erop te zetten en downloadbaar te maken).

Moeilijk hoeft het allemaal niet ineen te zitten, maar gewone html-pagina's vind ik dan weer te banaal.

Iemand een idee? Ik ben een volledige leek op dit vlak.

Cheers,

E

html vind je te min,
tsja wat wil je dan? Of je moet flash pakken maar dat is meestal weer ene tikkeltje moeilijker. Je zou iets in de vorm van Dreamweaver kunnen gebruiken om dus html pagina's te maken en met photoshop je website te ontwerpen. Maar dit gaat niet lukken in een paar dagen als je het nog nooit gedaan hebt althans, niet mooi. En als DJ heb je toch een mooie website nodig...

Je zou euh... iemand kunnen zoeken die niks te doen heeft en een website wil maken. En anders... templates. Maar echt origineel is dat niet.

Ik zou best een website willen maken alleen zit ik nu midden in een tentamenweek.

Laatst bewerkt:
gewone html pagina's te min...

hmm ik vind dat je met HTML heel veel (leuke) dingen kan doen. Ik heb geen idee wat je wil eigenlijk.

Paar jaar geleden heb ik met HMTL (en een beetje java) een leuke site met frames in elkaar gezet, die nog steeds op bijne dezelfde manier online draait.

Het probleem is dat WYSIWYG programma's ook vooral HTML code neergooien.

Ik zou zeggen post hier eens wat je precies wil, want met deze omschrijving kan niemand iets denk ik.

Succes!

T.K. zei:
Het probleem is dat WYSIWYG programma's ook vooral HTML code neergooien.
Het is alleen wel één van de snelste manieren om simpel een website te maken, alleen moet je toch wel wat meer in huis hebben om een goede website te maken (een ontwerp...)

Rimsic zei:
Het is alleen wel één van de snelste manieren om simpel een website te maken, alleen moet je toch wel wat meer in huis hebben om een goede website te maken (een ontwerp...)

Totally agree...maar je zal toch met de basis moeten beginnen, hoe dan ook

Dus in enkele dagen is out of the question, tenzij je het laat doen

[OFF] Volgens mij is dit ook nog eens een verkeerd forum hiervoor :)[/OFF]

Laatst bewerkt:
en waar vind ik op het net goeie flash tutorials?

www.flash.pagina.nl

maar reken er maar neit op dat dat je dadt gaat lukken in een aantal dagen.
Je moet ook oog hebben voor ontwerp en de juiste programma's wat gedaan wordt met Photoshop, The gimp (gratis) of Fireworks.

nog even 1 tip als je met flash gaat werken (eventueel).
Zorg ervoor dat hij niet TE word. Met flash heb je namelijk vrij snel een behoorlijk groot bestand en dit vrij irritant is wanneer je een niet zo snelle internet verbinding hebt.

[[OFF] Volgens mij is dit ook nog eens een verkeerd forum hiervoor :)[/OFF][/QUOTE]

Licht eens toe?
Ben erg benieuwd.

Ik zal het toelichten:

Verplaatst van "Flash" naar "Internet Homepages"

Stel, je bent een volledige leek, maar je hebt wel ervaring met MS office bijvoorbeeld.
Zoek dan eens naar de download van "frontpage express"; dit is de gratis, uitgeklede variant van Frontpage. Hiermee zet je vrij snel (wel even ervoor gaan zitten) een simpele pagina in elkaar.

Ook een handig programmatje voor flash is: MacromediaFlash Professional 8.

En verder is Macromedia Dreamweaver 8 ook wel makelijk, daar kun je codes en disigner kiezen, Disigner is voor mensen die geen html kennen, en code wel, als je in de disigner werkt, die vertaald de code voor jouw.

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt voor alle tips beste mensen, zal ze allemaal eens uitproberen..

je kan ook word gebruiken en dan opslaan als html pagia, wel een standaart uiterlijk zonder flash, maar het is wel handig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan