• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik inhoud van cellen automatisch aanpassen aan schuiven met kolommen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
In het voorbeeldbestand zijn 4 lijsten. Lijst 1 en 2 horen bij elkaar en Lijst 3 en 4 horen bij elkaar. De namen in Lijst 2 (horizontale lijst) correspondeert met Lijst 1 (vertikale lijst) en Lijst 4 (horizontale lijst) correspondeert met Lijst 3 (vertikale lijst). In de horizontale lijsten 2 en 4 zijn lichtgroen de cellen vermeld waar de namen naar verwijzen. Nu wil ik graag kolom G willekeurig naar rechts kunnen verplaatsen terwijl de inhoud van de cellen "G2" t/m "G5" zich automatisch aanpassen aan de nieuwe posities. Dus bijv. kolom G één plek naar rechts, dan moeten "G2" t/m "G5" automatisch veranderen in "H2" t/m "H5". Weet iemand of zoiets mogelijk is?

Dank!

Bijlagen

Voeg een kolom in.

Nee, dan passen alle formules zich uiteraard netjes aan. Maar de tekst in de cellen met "G2", "G3", "G4" en "G5" schuiven mee, maar blijven gewoon hetzelfde. En ik wil juist dat die teksten zich aanpassen.

Laatst bewerkt:
Code:
=adres(2;kolom();4)

Dank HSV. Dit werkt perfect voor de cel met "G2". Kan je me ook helpen met de formule in de cellen met "G3", "G4" en "G5"? Heb van alles geprobeerd maar krijg die niet goed.

Er staat een 2 in de formule voor G2.
Wat zou het worden voor G3?

Hallo HSV,

Als ik in de cel met "G3" plaats =ADRES(3;KOLOM();4) dan krijg ik in die cel "H3" (in plaats van "G3"). Dat lijkt logisch want ik zit dan in kolom H. En ik weet niet goed hoe ik dan naar een kolom terug (=G) kan verwijzen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan