• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik items in voorbeeld automatisch op dezelfde rij krijgen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas4
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
In F3
Code:
=A3
Of is dat te makkelijk gedacht?

Groetjes

Kun je er geen tabelletjes van maken.
Gebruik je de office 365?

Bas: de QUOTE knop is geen antwoordknop. Niet gebruiken die knop, tenzij je écht iets te citeren hebt uit een eerder antwoord.

Maak een tabel met vijf kolommen: Item, Week, Waarde1, Waarde2, Waarde3
Met filters of een draaitabel kun je er dan alles mee.

AHulpje, dank. Ik heb hier geen ervaring mee en het is mij nu niet duidelijk hoe ik dit kan doen. Zou je het misschien kunnen laten zien in excel bestand?

Je kunt toch in google spreadsheets een filter maken.
Je selecteerd de rij met item waarde enz. en maak een filter.

Laatst bewerkt:
AHulpje, dank. Ik weet niet goed hoe ik op deze manier de verschillen met de gegevens van voorgaande week in een oogopslag kan laten zien. Ik heb mijn excel bestand nu wat uitgebreid, zodat het hopelijk mijn bedoeling wat duidelijker maakt.
Zie bijlage hieronder.

Bijlagen

jverkerk, dank. Ik zie dat je handmatig items hebt gevoegd tussen de gegevens die voor een week worden aangeleverd. Als ik dit elke week handmatig moet doen met een grote hoeveelheid gegevens, is dat best veel werk.
Is het niet mogelijk om met de functie Zoeken de gegevens van een nieuwe week in de juiste volgorde te zetten?

jverkerk, ah ok. Dank.

AHulpje, ik vind je oplossing geweldig. Zeer bedankt! Je hebt me hiermee erg geholpen.
Jouw oplossing vergelijkt een week met de voorgaande week en ik had geschreven dat het mij daar inderdaad vooral om te doen is. Maar als het niet te veel moeite voor je is: Is het ook mogelijk dat de mogelijkheid wordt toegevoegd om bijv. week 3 te vergelijken met week 1? Of als ik het verder zou uitbreiden: bijv. week 50 te vergelijken met week 20, enz.?

In de tabel wordt per item en per waarde het verschil met de voorgaande week getoond als de voorgaande week voor het item tenminste bestaat.
Als je twee willekeurige weken wilt kunnen vergelijken zal daar een macro voor gemaakt moeten worden.

Hierbij een voorbeeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan