hoe kan ik jpeg bestand omzetten naar word of pdf bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeannyh

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2005
Berichten
22
Hallo allemaal,
Aangezien ik een russisch jpeg bestand heb gedownload waarop tekst staat vermeld
wil ik dit omzetten naar word of pdf bestand zodat ik met een vertaalprogramma de russische tekst kan vertalen. Wie weet hoe ik dit moet doen en eventueel met welk programma?

groetjes van jeanny
 
Hallo allemaal,
Aangezien ik een russisch jpeg bestand heb gedownload waarop tekst staat vermeld
wil ik dit omzetten naar word of pdf bestand zodat ik met een vertaalprogramma de russische tekst kan vertalen. Wie weet hoe ik dit moet doen en eventueel met welk programma?

groetjes van jeanny

Kun je die tekst niet selekteren en dan bv. in word plakken? Of gewoon de tekst overtypen?
 
hoi edwaar,
bedankt voor je reaktie, maar het overtypen ervan is en veel werk en bovendien die tekens, die heb ik niet op mijn toetsenbord :)
groetjes Jeannyh

hoi mrmusic,
bedankt voor je reactie. Pdf creator is in ieder geval wel iets waar ik wat aan heb.
Via mijn printer heb ik inmiddels bemerkt dat ik kan opslaan in pdf formaat. Dat is al iets.
Hoe zou ik eventueel de vertaling, russisch- nederlands, grieks - nederlands , kunnen vinden?

met vriendelijke groet

jeannyh
 
Wat je zoekt (voor dat omzetten van de tekst in de jpg) is een OCR-programma. Soms zit er een uitgeklede versie bij scannersoftware, maar wil je betere resultaten, dan kom je uit op betaalde versies, zoals Abbyv, wat al gauw zo'n 30 Pond kost. Maar er zijn misschien goedkopere programma's te vinden. Zoek anders op OCR in Google. Maar ook de betaalde versies geven nooit 100% resultaat, je zult altijd "met de hand" moeten aanvullen, corrigeren.
 
Laatst bewerkt:
hoi Kaballes,
bedankt voor de link naar babelfish. Inderdaad kunnen daar de vertalingen gedaan worden.


Hoi mrmusic, bedankt voor de link naar de pdf creator. Na wat gestoei met de printer :)
is het me inderdaad gelukt om jpg bestanden of word bestand om te zetten naar pdf bestand. Mijn dank hiervoor

Boeing 737...ook bedankt voor de goede tips.
Mijn probleem is dat met pdf bestanden in het grieks of russisch, deze niet herkend wordt in het programma van pdf creator. Met andere woorden een stukje tekst in het russisch/grieks kan ik niet selecteren en kopieeren bij babel, zodat de tekst vertaald zou kunnen worden.

bedankt voor ieders inspanning

met vriendelijke groet Jeannyh
 
OCR werkt het handigst als het "ontvangende" programma Word is. Later kun je met PdfCreator er dan een pdf-document van maken. En in Configuratiescherm, Landinstellingen, Geavanceerd kun je talen instellen waarmee Word om moet kunnen gaan, voor jouw geval dus ook talen met Cirillische tekens. Maar, ik heb daar geen ervaring mee. Misschien je vraag hierover stellen in het subforum Word, in Microsoft Office?
 
hoi boeing 737, bedankt voor je reaktie.
Altijd welkom goede tips. Eigenlijk had ik met mijn lexmark x75 printer dus Abby als ocr programma al op mijn pc. Nadeel hiervan is dat hij niet de regels in vaste lijnen zet, aldus heb ik nu ervaren na enig stoeiwerk.
Ik heb nooit geweten dat je via configuratiescherm: landinstellingen ook de cirrillische talen zou kunnen vinden, wat word betreft, dus daar ga ik ook nog mee stoeien.
Bovendien heb ik even gegoogled en kwam ik uit bij Omnipage pro, wat ik inmiddels heb geïnstalleerd, alleen de juiste werking, daarmee moet ik nog aan de slag en ook met je tip van word en configuratieinstelling. Bedankt voor de medewerking.
Als ik tijd heb zal ik verder ermee gaan stoeien.

groetjes van jeannyh
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan