Hallo,
Ik heb een excel bestand waar mensen bepaalde cellen moeten invullen. De inhoud wordt automatisch gekopieerd naar een andere sheet en de cellen worden dan weer leeg. enz. enz.
Alleen ik wil voorkomen dat mensen cellen kunnen leeglaten en dan toch op mijn bevestigingsknop kunnen drukken. Ik probeer er eigenlijk een msgbox tussen te frutselen die tevoorschijn komt als men niet al de verplichte cellen invult. En dat de gegevens dan niet gekopieerd worden door excel naar het andere blad.
Dit heb ik tot nu toe:
Alleen het werkt niet.
Wie kan mij helpen?
Ik heb een excel bestand waar mensen bepaalde cellen moeten invullen. De inhoud wordt automatisch gekopieerd naar een andere sheet en de cellen worden dan weer leeg. enz. enz.
Alleen ik wil voorkomen dat mensen cellen kunnen leeglaten en dan toch op mijn bevestigingsknop kunnen drukken. Ik probeer er eigenlijk een msgbox tussen te frutselen die tevoorschijn komt als men niet al de verplichte cellen invult. En dat de gegevens dan niet gekopieerd worden door excel naar het andere blad.
Dit heb ik tot nu toe:
Alleen het werkt niet.
Wie kan mij helpen?
Code:
Sub Toevoegen()
'Onderste regels zorgen er voor dat het tabblad bestand zichtbaar en bewerkbaar wordt.
Sheets("bestand").Visible = True
Sheets("bestand").Select
ActiveSheet.Unprotect Password:="tijger"
'check of velden ingevuld zijn
If Sheets("invoer").Range("D15:K15").Value = "" Then
If else goto????????
MsgBox "Uw heeft niet al de gegevens ingevuld"
End If
'Tekst van invoer naar bestand kopieren
With Sheets("bestand")
.Rows(3).Insert Shift:=xlDown
Worksheets("invoer").Range("C15:K15").Copy