hoe kan ik map op externe harde schijf verwijderen? gekke vraag maar toch!

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
op een externe harde schrijf heb ik nog niet zo lang geleden een kopie gemaakt van al mijn bestanden uit Mijn Documenten, dit omdat er van alles mis leek te gaan in die map.
deze map met bestanden heb ik al tot drie keer toe verplaatst naar de prullenbak. Ik draai sindsdien het programma Copernic, een stukje software dat alle bestanden indexeert zodat ik ze, in geval van nood, altijd terug kan vinden. Iedere keer weer zie ik dat Copernic bezig is deze weggegooide bestanden weet te indexeren. Als ik dan kijk, staat die hele map weer op de externe HD. als ik gewist had keek ik altijd of alles weg was, dat was het geval (ook de lege map verwijderde ik). Wat is hier loos?

Je kunt ze met dit programma (rechtsklik -> Opslaan als) voorgoed verwijderen.

bedankt voor je programma, ik ga het zeker gebruiken. maar is het niet gek dat bestanden die je verwijderd hebt toch gewoon weer verschijnen? of is dit 'normaal'?

Een externe harde schijf heeft m.i. een eigen prullenbak, waardoor ze nog niet echt verwijderd zijn...
Dat Copernic is dus een krachtige bestandszoeker..

Probeer eens <shift> + <delete>
of <ctrl> + <delete>
(eentje is permanent verwijderen, weet zo gauw niet welke)

Laatst bewerkt:
als ik het goed begrijp, kan een bestand cq een map weer geactiveerd worden als je ernaar op zoek gaat?

Probeer eens <shift> + <delete>
of <ctrl> + <delete>
(eentje is permanent verwijderen, weet zo gauw niet welke)

te laat, ik heb al gedaan wat dorado voorstelde! maar met jouw oplossing kan het dus ook. die maakt er een 'echte' prullenbak van?
dank beiden!!

Laatst bewerkt door een moderator:
RE: die maakt er een 'echte' prullenbak van?
Het is een permanente verwijdering. Het bestand gaat niet naar de prullenbak.
Alleen weet ik niet hoe Copernic hier mee om gaat :confused:

RE: als ik het goed begrijp, kan een bestand cq een map weer geactiveerd worden als je ernaar op zoek gaat?
Yep, bij het verwijderen wordt het bestand zelf niet verwijderd. In het bestandssysteem wordt een "is verwijderd" vlag omgezet. Hier wordt gebruik van gemaakt door tools die verwijderde bestanden terughalen, mits deze niet zijn overschreven door een ander bestand.

Probleem NIET opgelost. ik heb met programma van Dorado de betreffende map ge-shredded. ik zie ineens dat Copernic weer aan het indexeren is. en wat zie ik: alles is weer terug op de externe HD.
Ra, ra!

neen, ik ben verliefd op copernic, die gaat er niet meer af, heeeeeeeeeeeeeel nuttig! dus ik wil je vragen nog eens verder te zoeken naar een oplossing.
(zoveel doe ik overigens niet met die harde schrijf, er staan alleen maar backups op, maar kennelijk wil copernic daar wel eens kijken of ie nog werk te doen heeft)

Als het alleen gaat om het 'terugvinden'... Op mijn pc heb ik 216.000 bestanden (afbeeldingen/downloads/documenten) en een goede mapstructuur. Hierin kan ik alles terugvinden. Als ik eventueel toch iets kwijt zou zijn dan zoek ik tegen die tijd wel een slim 'Zoek' tooltje. Dit vind ik handiger dan een index service die continu staat mee te draaien. Windows heeft er zelf al eentje.
Maar als ik Copernic eens installeer ben ik misschien ook wel op slag verliefd :love:

zijn we allebei verliefd, dat zou toch mooi zijn he?
ik heb intussen uitgezocht dat je ook locaties kunt uitsluiten van indexeren. dat heb ik intussen gedaan, nu weer wachten op de herrijzenis van die verwijderderde bestanden?

Net even gekeken bij Copernic Home. Het ziet er inderdaad gelikt uit :cool:
Alleen houd ik niet zo van programma's die een autostart, agent of service installeren. Ik kan ze alleen via een omweg uitzetten en ik weet niet wat ze al die tijd stilletjes op de achtergrond uitspoken. Wat dat betreft ben ik iets wanttrouwend naar gratis software.
Zelfs betaalde software heeft vaak standaard een vinkje "verstuur anoniem informatie" aan staan :(

copernic kun je echt helemaal uitzetten!

heren, het is nog erger!
ik heb twee dingen gedaan. op de eerste plaats heb ik Copernic zo ingesteld dat het de betreffende HD niet meer indexeert. Daarna heb ik het helemaal uitgeschakeld.
Het lijkt wel goochelen. want WEER staat de verwijderde map op de betreffende HD....

Als je hem uitzet, is dan de Copernic service gestopt? Je kunt dit eenvoudig nakijken in Configuratiescherm.
Systeem en beveiliging -> Systeembeheer -> Services
Copernic mag niet "Gestart" zijn. Indien toch gestart, dan draait de Copernic Service op de achtergrond.

Heel vreemd die mapjes. Ook ik sta voor een raadsel :rolleyes:

ik heb even gekeken op de plek die je aangaf, copernic staat niet in de lijst!
wel acronis - een bacuppogramma dat ik eerder probeerde en dat ik dacht verwijderd te hebben.

is er niet een shedder die hieroverheen kan gaan?

kan het zijn dat het niet werkt omdat windows7 niet bij de besturingssystemen genoemd wordt?

Laatst bewerkt:
@htil en @bron
Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.

@Mik. Thanx, ik zal er op letten.

@htil. Bij shredders, en zeker bij cleanup tools, doen de wizards soms dingen die je niet wilt. En in een advanced mode weet men vaak niet wat te doen. Dat Acronis een service heeft achtergelaten is best slordig, tenzij er nog andere Acronis software is geinstalleerd. Je kunt deze service eventueel op Uitgeschakeld zetten.

Copernic werkt blijkbaar met een autorun. Dit gebeurt bijv. in menu Opstarten of in registry HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\
In dat geval kun je als volgt zien of Cpernic op de achtergrond draait: Druk "Ctrl + Shift + Esc" en check Toepassingen en Processen.

Kun je de bestanden die op de ext drive staan ergens anders zetten en dan de drive formatteren (fat32 of ntfs?). Daarna de bestanden weer terug. Dit bij gebrek aan betere ideeen :)

Laatst bewerkt:
het laatste is misschien nog het snelst. maar ik begrijp nog steeds niet hoe dit uberhaupt zo kan. het is ook maar de vraag natuurlijk of copernic schuldig is (ik heb het volledig uitgeschakeld -zag het ook niet meer in taakbeheer- even lijkt dan alles oké maar een uurtje of zo later staat de map met inhoud evenzo vrolijk weer te pronken op de externe HD.
wat de shredder betreft: ik zag dat er ook een optie is om 'lege' ruimte 'op te ruimen' (ik zeg het misschien wat ongelukkig). Eerlijk gezegd durf ik dat niet aan. Wat vind je: toch proberen?

RE: optie is om 'lege' ruimte 'op te ruimen'

Vage omschrijving. Ik zou dan denken dattie het volgende gaat doen:
1a. Alles wat Schrijfopruiming doet (zie Bureau Acc.).
1b. Dan nog wat tijdelijke bestanden verwijderen wat Schrijfopruiming achterwege laat.
2. Verwijderede bestanden overschrijven met enen of nullen.
3. Als laatste... defragmenteren.

Je hebt gelijkt, Copernic hoeft hier niet schuldig aan te zijn. De veroorzaker is echter wel een programma dat zich met de harddisk bezig houdt. Mogelijk een aardig virus die terugzet wat je per ongeluk weggooit :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan