hoe kan ik me IP veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

moomen

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
20
ik ben gehackt via me IP weet iemand hoe ik dit kan stopen of hoe ik me ip adres kan veranderen
alvast bedankt
 
Volgens mij kun de dat niet zelf doen, kan alleen de DHCP server van je provider.

Neem gewoon een goede firewall, dan is de kans ook veel minder klein dat ze je hacken.

Goede Firewalls zijn:

-Norton Personal Firewall
-Sygate
-Tiny

Enz
 
En als je al een firewall geïnstalleerd had staan,
is het wel raadzaam die even opnieuw te installeren of wat beter af te stellen.

Het IP-adres veranderen zal je niet van de hackers
afhelpen.

Wanneer je denkt weer veilig te zijn,
kun je een scan doen bij:
www.pcflank.com
www.grc.com
 
Laatst bewerkt:
Je kunt als alle voorgaande tips niet voldoende zouden zijn.(ik denk van wel hoor)!
eventueel dus een bericht aan je provider sturen met het hele verhaal.
Die kan dan besluiten wat er aan te doen valt.
 
programmatje

je hebt programma's die ervoor zorgen dat je een nieuw nummer krijgt van je DHCP server.. Ik weet alleen nog niet hoe die precies werken en eigenlijk heb ik er ook nog steeds geen gevonden..
Ik heb het eigenlijk alleen van gehoord, je kon dan ook instellen dat je om te x-aantal dagen een nieuwe kreeg..

Maar ook zou je dat doen, ik zou het vette onzin vinden, gewoon met Symantic Ghost een image maken en nadat je pc niet meer loopt (door: hacker, virus, jezelf) gewoon die image terug flappen.. klaar!
 
In windows 2000 open je een dos-box. Voer daar het volgende commando uit:

=========================
ipconfig (Je krijgt nu de huidige status te zien)

ipconfig /renew (Nieuw adres toekennen)
=========================

Dit werkt alleen als je via een DHCP-server bent aangeemld bij de provider. Een DHCP-server geeft namelijk dynamisch een IP-adres uit.

In Windows 98 moet je het programma WINIPCFG (of zoiets) uitvoeren. Dit is een windows-programma. Daarna moet je kiezen voor Vernieuwen.

Het kan even duren voordat een nieuw IP-adres wordt uitgegeven. Dus wees geduldig.

Geef trouwens eens iets meer informatie. Welke provider, IP-adressering (statisch=toegekend door provider, of dynamisch=via DHCP-server)
 
jaja... niet dus..

Nee moatje,

Dat gaat niet zo makkelijk, de DHCP server gaat je computernaam controleren.. daarna zoekt hij op in een lijst welk IP nummer hij aan je computer moet geven.... hetzelfde dus weer... Zoiets moet je echt aanvragen, of een programma gebruiken die jouw ip nummer uit de DHCP server gooit (dat programma wat ik nergens kan vinden ;)
 
Ik ben vaker gehackt omdat ik mijn firewall niet goed had ingesteld.
Omdat ik hiervan af wilde heb ik drastische stappen ondernomen. Ik ben een log gaan bijhouden van alle hackers. Hierin staan de IP-adressen en belangrijker, de MAC-adressen van de netwerkkaarten. Deze zijn namelijk uniek. Verder worden alle relevante gegevens vastgelegd. Zo ben ik er achter gekomen wie de providers van de hackers zijn. De providers heb ik toen een kopie gestuurd van mijn log. Later heb ik van diverse providers te horen gekregen dat zij de hackers van hun daden op de hoogte hebben gesteld en met hun activiteiten moeten stoppen. In sommige gevallen is het tot een royering van de hacker gekomen.
 
Ik gebruik deze techniek vaker en krijg elke keer een ander IP-adres.
Ik ben nu op mijn werk maar als thuis ben, zal ik het demonstreren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan