Hoe kan ik meerdere textBox'en in een label plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nestles

Banned
Lid geworden
11 sep 2010
Ik ben een beginner met C++ en probeer dus maar wat.
In VB2010 heb ik eens een programmaatje gemaakt waarmee ik een wachtwoord moest invoeren. Nu wil ik hetzelfde maken maar lukt dat op het moment niet.

Ik heb 12 textBoxen en in elke textBox kan maar 1 character.
Als er 1 character is ingevoerd word de textBox Invisible

Als textBox12 1 character in krijgt gevoerd dan moet hij direct controleren of dat wachtwoord klopt. Dus wou ik graag alle textBoxCharacters in 1 label proppen.

Hoe gaat dat?

Ik heb deze code geprobeerd, maar dat lukt niet en zal in jullie ogen wel een blunder zijn.

(label1, textBox1 textBox2 textBox3 textBox4 textBox5 textBox6 textBox7 textBox8 textBox9 textBox10 textBox11 textBox12);

if (this->label1) "albert "; this->label1->Visible = true;}

Kan iemand me Alsjeblieft helpen?

Verder kan ik op de een of andere manier ook mijn Design niet meer zien, dat kan alleen als ik het debug (debuggen doe ik zonder de regels hierboven)

Bijlagen

• GUI.jpg
    GUI.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 54
  • Code.jpg
    Code.jpg
    98,3 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
Tip: maak EEN textbox en zet UseSystemPasswordChar in Properties op True en vul een sterretje of wat dan ook in bij de eigenschap PassWordChar. Zo kan je ook je fouten corrigeren.

en je hoeft niet this->label1 te typen, maar label1 gewoon kan ook.

Laatst bewerkt:
eigenlijk wou ik noujuist dat het zo beveiligd is dat raden heel moeilijk gaat.

uiteindelijk wou ik het zo doen dat als het wachtwoord verkeerd is dat de computer dan afsluit ofuitlogt.

Beveiligd kan ook. Maar wat als jij per ongeluk een typefout maakt? Dag pc... En het is altijd nog te beëindigen via Taakbeheer. Zo veilig is het dus ook weer niet.

In VB maakte ik hetzelfde.

#pragma endregion
private: System::Void HoofdMenu_FormClosed(System::Object^ sender, System::Windows::Forms::FormClosedEventArgs^ e)

{Hier moet de code komen die de pc afsluit.}

Maar om even terug te komen op de vraag.

Hoe kun je nou meerdere textbox-antwoorden in 1 label zetten zodat het een geheel word

Label1.text = textBox1.text + textBox2.text + textBox3.text + textBox4.text + textBox5.text + textBox6.text + textBox7.text + textBox8.text + textBox9.text + textBox10.text + textBox11.text + textBox12.text

laat maar. het werkt niet.

ik moet et voor c++ niet voor visual basic hebben

oh wacht ik had het per ongeluk verkeerd gedaan. Het moet zo:

Code:
label1->text = textBox1->text + textBox2->text + textBox3->text + textBox4->text + textBox5->text + textBox6->text + textBox7->text + textBox8->text + textBox9->text + textBox10->text + textBox11->text + textBox12->text;

Ik kan ook VB. was even verward.

Error 3 error C2039: 'text' : is not a member of 'System::Windows::Forms::TextBox'

text is helemaal geen object in c++....

ik wil voorkomen dat je een fout kunt verhelpen die je gemaakt hebt

Is het niet Text met hoofletter 'T'?
C++ is in principe hoofdletter gevoelig.

Volgens deze link:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.textbox.aspx
is er wel een property Text met hoofdletter T voor een TextBox.
en volgens http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.windows.forms.label.aspx
is er ook een property Text met hoofdletter T voor een Label.

Iets als:
Code:
label1->Text = textBox1->Text + textBox2->Text;
Overigens weet ik niet zeker of dat ook voor C++/CLI geld waar jij gebruik van maakt, dat is een door microsoft aangepaste versie van c++.
Dus misschien kan je daar dan wel kleine letters i.p.v. hoofdletters gebruiken.
(en heb je dus een ander probleem)

Laatst bewerkt:
Zoiets probeerde ik al maar zoiets werkt voornamelijk in visual basic.
Het moet toch mogelijk zijn in c++ als het in visual basic ook mogelijk is?

Het zal zeker mogelijk zijn in C++.net.
Ik heb met C++.net geen ervaring. Ik had de code gebaseerd op die van mrHenkie.
Ik had verwacht dat de foutmelding
Error 3 error C2039: 'text' : is not a member of System::Windows::Forms::TextBox
nu weg zou zijn met de code die ik had gepost, omdat Text wel een member is en text niet.

Code:
label1->Text = textBox1->Text + textBox2->Text;
Wat is de foutmelding als je het met mijn code probeert?

@c er, ik ben nestles niet maar als ik die code probeer krijg ik geen foutmelding. dan werkt het gewoon goed.

En ik ben nu bezig met wat code voor een textbox.

Dat maakt op zich niet uit. In visual basic heb ik wat jij wilt met EEN textbox. In c++ lukt dat niet. Waarom moet het nou in c++? Visual basic is toch ook goed? En daat heb ik de code voor jou met een textbox. Vraag het maar als je die vb code wilt.

mrhenkie

moet ik hieruit opmaken dat C++ dit niet kan terwijl C++ noujuist "meer" kon dan Visual Basic?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan