Hoe kan ik mijn bestanden terugkrijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shadowcat

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Berichten
13
Help!!

Gisteren herstartte mijn pc zichzelf steeds (achteraf avg probleem gebleken)
Dit heb ik toen opgelost (ahum:rolleyes:) door de herstelschijven in mijn pc te zetten en herstel uit te voeren, In de handleiding van mijn pc staat aangegeven dat d.m.v. dit herstellen de documenten etc. op mijn pc zouden blijven staan. Ik kan ze nu echter niet meer vinden.
Als ik klik op deze computer --> station C --> documents en settings, kan ik nog wel mijn oude account als map zien, maar als ik erop klik, wordt mij de toegang geweigerd. Hoe kan ik alsnog bij deze bestanden komen? (het zijn word en paint documenten) Ze moeten nog ergens op de pc staan want als ik onder eigenschappen van de c-schijf kijk, is er nog net zoveel schijfruimte in gebruik als voor hele startprobleem.:confused:

Ik heb een HP Pavilion dv5000 laptop en werk met Windows XP
Wie kan mij helpen?
 
kun je via veilige modus in het Administrators account komen? dan moet je er bij kunnen komen.
 
Misschien kun je er in Veilige modus direct bij, want dan ben je inderdaad Administrator.
Veilige modus kom je in door herhaaldelijk F8 in te drukken na het BIOS-scherm (dus nog vóór het starten van Windows zelf), dan in het XP 'opstartmenu' te kiezen voor Veilige modus, en dan op de vraag of je Systeemherstel wilt doen negatief antwoorden.

Kom je er zo nog niet bij (weer die melding van geen toegang), dan zul je Eigenaar moeten worden van die map(pen). Kijk even hier hoe je dat kunt doen. Omdat je XP Home gebruikt, blijf gewoon in Veilige modus, dan zijn de relevante tabbladen beschikbaar om dat te fixen.

Succes,

Tijs.
 
Ok thanks alvast, zal t vanavond als ik uit mn werk ben gelijk gaan uittesten.

Maar als het mij dan lukt om in die veilige modus bij mn bestanden te komen, hoe dan verder? Moet ik deze bestanden overzetten op een ander medium (mn externe harde schijf bijv.) en ze dan verwijderen, of kan ik iets doen waardoor ik er ook in de 'gewone modus' weer bij kan komen?
Kan trouwens ook niet bij mijn geinstalleerde games en word etc. komen. Op het bureaublad staan nog wel links naar deze programma's, maar daar wordt mij de toegang eveneens geweigerd. Het lijkt me dat door de herstelprocedure de 'boomstructuur' van het systeem is veranderd waardoor de bestanden er nog wel zijn, maar zij niet meer gekoppeld zijn aan hun sturingsprogramma's. Kan ik dit nog terugkoppelen of moet ik alles echt opnieuw installeren?
 
Als je gewone account een account is met volledig beheer, dan is het voldoende om (als je Administrator onder Veilige modus direct rechten blijkt te hebben) om de groep Administrators toegang te verschaffen.

Maak je de groep Administrators eigenaar (omdat je ook als Administrator tóch geen rechten bleek te hebben), dan hoef je verder niets te doen, als jouw normale account ook tot die groep behoort (dus zo'n volledig beheer account is).
Is je normale account een account met beperkte rechten, dan zul je dat account expliciet nog rechten moeten verschaffen in het tabblad Beveiliging.

Tijs.
 
Hey

Ik zit nu in de veilige modus en ben via deze computer --> c schijf --> documents en settings naar mijn oude account gegaan en heb de groep administrators toegevoegd en eigenaar van deze map + submappen gemaakt.
Ik kan nu iig mijn bestanden weer zien :D dus heel erg bedankt!!!!:love:

Alleen nou nog 1 vraagje: als ik klik op ms word zie ik nog steeds staan 'deze actie is alleen geldig voor producten die momenten zijn geinstalleerd. Moet ik ms word dus opnieuw installeren om mijn teruggevonden bestanden weer normaal te kunnen bewerken of is daar ook een mogelijkheid voor ms word zelf terug te halen?
 
Je gebruikerssoftware (dus ook office) die je na aanschaf van de computer hebt geïnstalleerd zul je ook nu weer moeten installeren.

Tijs.
 
Ok dan ga ik dat zo nog ff doen

Echt heel erg bedankt!! Heb nu alle bestanden weer terug. Er stonden nog verslagen voor mn studie op en hoef ze nu gelukkig niet overnieuw te schrijven :D Ben super blij :D:D

:love:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan