Hoe kan ik mijn downloadsnelheid verhogen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

socky

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Hallo allemaal,

Ik had gehoord dat je via een bepaalde site snellere downloadsnelheden kan verkrijgen.Je logt je dan ik via een server ofzo.Als je dan bent ingelogd en je bent aan het downloaden via Azureus, dan krijg je hoge snelheden?Weet iemand daar wat van?:rolleyes:

Meestal onzin, spyware of bedrog.
Je provider of de uploader in een p2p maakt uit hoe snel je gaat.

Laatst bewerkt:
je kan het internet vergelijken met een grote kraan.. De watertank bepaalt hoesnel het naar jouw huis mag lopen... In jouw huis kan je de kraan hard of zacht zetten, maar nooit harder dan dat het water uit de tank naar jouw huis stroomt. Je hebt wel programmatjes waarmee je water bewaart, en daarom minder hoeft bij te tanken, maar das dan oud water, wat je al een keer uit je kraan hebt gehaald.. Dat is bijvoorbeeld voor websites die je vaker opent. Als iemand water naar jou toestuurt kan hij bepalen hoe snel dat gaat, maar dat mag nogsteeds niet sneller als het water uit de watertank.

En wat bij de manier van downloaden die jij bedoelt ook van (veel) belang is, is hoeveel upload-snelheid jijzelf "vrijgeeft" en als je wat langer "klant" bent, hoe lang jij na het downloaden nog als "seeder" het gedownloade bestand blijft aanbieden voor uploads. Een minimum is dat je net zoveel Mb aanbiedt als je hebt gedownload.
Stel je een hoge download in, maar een lage upload (of helemaal geen) dan wordt jij binnen de P2P-wereld beschouwt als een "leecher", een bloedzuiger dus.
Op den duur kunnen uploaders jouw IP-adres gaan "bannen"en worden je download-snelheden steeds lager.

Laatst bewerkt:
'' je logt dan in via een server '' ?

P2P en Bittorrent kunnen redelijk hoge snelheden halen, vooral Bittorrent.
Daar ben je ook afhankelijk van 1 of meer mensen die het bestand delen.
Maar ze liggen vaak lager dan downloaden via Usenet ( nieuwsgroepen ), daar haal je hoge snelheden. Dat komt ook omdat je daar van een nieuwsserver downloadt. Als je provider geen goede nieuwsserver heeft, met slechte snelheden of retentie, kan je een '' abbonoment '' nemen op payservers.

Als je sneller wil downloaden kan je ook meer porten open zetten alleen heeft het meer risico op spionnen.
Om dat te doen kan je naar deze site

Zoek zeker met torrents een healthy torrent uit.
dus een met voldoende seeders en zo min mogelijk leechers. Als jij een torrent download waar 1 seeder 80000 leechers heeft is de kans groot dat je niet heel hard gaat downloaden.

Eén vraag op 15 december en dan elf reply's: niet gek. Hopelijk heeft TS ze allemaal gelezen. :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan