Hoe kan ik mijn hdmi aansluiting testen?

marcel0138

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Toen ik in een zaaltje mijn hdmi aansluiting moest gebruiken deed hij het niet. Hoe kan ik testen of hij stuk is? Ik heb thuis geen apparatuur die met hdmi werken. Mijn pc Asus is pas anderhalf jaar oud.

Ook niet je televisie of computer monitor?

De enige manier om het te testen is om er andere apparatuur aan te hangen. Heb je die niet, dan heb je vast wel iemand in jouw sociale kringen die je erbij kan helpen: Buurman, buurvrouw, tante, oom, schoonmoeder, schoonvader, schoondochter, schoonzoon, opa, oma, (achter)neef, (achter)nicht, (peet)ouders, zus, broer, (klein)dochter, (klein)zoon, een kennis?

Of koop een HDMI-cable tester.

Laatst bewerkt:
Het indrukken van de "Windowstoets" + "P" toetsencombinatie is soms ook wel eens nodig om de HDMI poort te activeren van je laptop. Vooral als je nog nooit een tweede scherm eraan hebt gehad.
Kies dan in het opkomende menu voor dupliceren of uitbreiden naar extern scherm, en dan werkt het meestal wel.

De juiste videochip drivers zijn ook handig hiervoor (Intel drivers voor intel GPU chip, Nvidia voor NVidia, AMD voor AMD etc etc). De standaard Windows basisdrivers ondersteunen deze functie ook niet.

• Leuk
Waarderingen: bron
Terug
Bovenaan Onderaan