Hoe kan ik mijn registry het beste en veilig cleanen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruut

Verenigingslid
Lid geworden
20 apr 2005
Berichten
518
Wie kan mij zeggen hoe ik het beste en veilig mijn registry kan cleanen?
Alvast bedankt.
Groet,
Ruut
 
Hoe kan het het beset mijn registry cleanen?

Dank voor je antwoord.
Alleen wordt aangegeven dat ik Mozilla Firefox moet sluiten.
KAn jij mij helpen hoe dat te doen? IK heb Firefox wel afgesloten maar dat schijnt niet genoeg te zijn.
 
Download : Klik
Rechtsboven de witte pijl in het groene vierkant.

Ok dan.

Installeer Ccleaner. (pas op bij het schermje met de 'vinkjes') Alles staat aangevinkt en mag ook aangevinkt blijven, behalve wellicht de installatie van de Yahoo Toolbar (tenzij je die wilt hebben). Vink die uit als je de toolbar van Yahoo niet wilt hebben.

Begin daarna met het in de verkenner aanmaken van een mapje genaamd backup. Maak die nieuwe map in program files, in de hoofdmap van Ccleaner, anders gezegd, maak een nieuwe map IN Ccleaner en noem 'm backup.

Als dit is gebeurd, klik op het icoontje van Ccleaner (buroblad) en start de tool.
Klik onderin op "Analyseer" en vervolgens rechtsonder op "schoonmaken". Wacht tot de actie is voltooid.

Klik nu links in beeld op het icoontje van register (blauwe blokjes) en daarna onderin op: "scan naar problemen". Laat de tool zijn werk doen en als het gereed is kies je rechtsonder voor: "herstel geselecteerde problemen".

Ccleaner antwoordt met : "Wilt u de wijzigingen etc. etc. opslaan in een backup bestand?"
Kies : "Ja."

Ccleaner antwoordt met een popup. Check of de backup in de goede map terecht komt. -> de map die je zelf hebt aangemaakt, zo nee, zorg dat in het venstertje jouw eigen gemaakte backupmap als doelmap komt te staan.

Hierna verschijnt een venstertje met 3 opties, kies de middelste: "Herstel alle geselecteerde fouten".

Er wordt om een bevestiging gevraagd, kies "Ja".

Als de klus geklaard is, doe je ditzelfde nog een keer! Dit herhaal je totdat er geen fouten meer worden gevonden.

Herhaal daarna nog eenmaal stap 1 en 2 zoals hierboven vermeld (analyseer en scan naar problemen actie)

Voer verder geen enkele andere optie van Ccleaner uit, je zou je systeem ermee omzeep kunnen helpen. Doe alleen wat ik je adviseerde, dan kan er niets mis gaan.
 
wie weet registry cleaner

OK,
Dank voor al je informatoie.
Groet,
Ruut
 
Ik kan niet genoeg benadrukken dat je alleen de beschreven handelingen moet uitvoeren, niet meer en niet minder voor het beste en veiligste resultaat. Ga svp niet 'freubelen' met Ccleaner, anders wordt je mogelijk een vaste klant v.w.b. overhoopt gehaald systeem hier op het forum.............. ;)
 
wie weet hoe ik veilig mijn registry kan cleanen

Nee, dat was me al duidelijk geworden uit je eerste mail. Ik ga zeker niet freubelen. Ik wacht tot er nog iemand bij is, dan is de kans op fouten minder groot. Evenzogoed heel hartelijk dank voor je hulp. Ik zal stap voor stap handelen. Met vriendelijke groet, ruut
 
Je hebt geen assistentie nodig, slechts de beschreven handelingen uitvoeren is toereikend en kun je prima zonder hulp.
 
gewoon stappen volgen dan gaat er niks fout:thumb:
 
registery cleanen

Bedankt voor je hulp. Het is goed gegaan.
Groet, ruut
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan