Hoe kan ik mijn tv alle formaten laten afspelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gladiator30

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Ik hoop dat deze vraag in de goede categorie zit. Ik heb een probleempje, ik kijk heel veel naar series. Deze download ik meestal vanaf internet in steeds verschillende formaten, afhankelijk van het formaat dat aangeboden word. Deze zet ik over op mijn externe harddisk en sluit hem via usb aan op mijn tv om zo de series te kunnen bekijken. Nu is het probleem dat mijn tv helaas niet alle formaten herkend. Hij speelt wel bv avi, divx of mpeg1 en 2 af, maar bv mp4 (die tegenwoordig het meeste aangeboden word in downloads) en sommige andere formaten herkent de tv niet en speelt ze dus niet af. Zeer jammer en frustrerend voor mij. Nu is mijn vraag weet iemand hoe ik dit kan oplossen? (tv heeft de laatste software update) Is er een programma die ik misschien op mijn harddisk kan installeren zodat alle formaten kunnen worden afgespeeld op tv via mijn harddisk? Of weet iemand een andere oplossing? Alvast bedankt.

Een andere tv kopen of je films en series in een ander formaat downloaden (of zelf converteren). Andere optie zou zijn om een mediaspeler aan te schaffen.

Je hebt al de nieuwste software dus puur aan de tv is niets aan te passen. Hij kan het nu eenmaal, of hij kan het niet.

@gladiator30: je hebt nog een optie. Deze is iig de goedkoopste als je een nieuwe TV, een mediaspeler en de optie die ik hierna omschrijf naast elkaar zou zetten:

- afhankelijk van het feit of je een desktop of een laptop hebt (afstand computer tot de TV) én of de computer en de TV een HDMI aansluiting hebben, is de goedkoopste oplossing een HDMI kabeltje.
Vervolgens speel je alles middels de VLC op je pc, maar 'projecteer' je het beeld middels hdmi naar je tv.

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inderdaad een laptop met hdmi aansluiting en ik weet dat het op die manier kan, maar een klein extern schijfje is zoveel handiger dan steeds de laptop aan moeten sluiten. Maar ik zal het op deze manier maar moeten doen denk ik.

Tja, da's idd. een kwestie van een keuze maken.
Daarnaast, als je permanent een kabeltje legt van de hdmi aansluiting van je TV naar de reguliere / min of meer vaste 'staanplaats' van de laptop, dan is dat toch oneindig 'efficiënter' dan steeds maar weer films kopiëren naar een externe hdd en die externe hdd vervolgens weer aansluiten op je TV?

Misschien is de mediaspeler nog niet eens een gekke optie. Als ik die tussen mijn externe hd en de tv zet, moet ik dus alles kunnen afspelen als ik het goed begrijp? Weet jij misschien welke ik het beste kan nemen, met dit als de belangrijkste eigenschappen:

1. Moet usb aansluiting hebben zodat ik mijn externe hd op de mediaspeler kan aansluiten.
2. Moet vrijwel alle soorten formaten kunnen afspelen

Veel meer eisen heb ik eigenlijk niet, het moet gewoon een goedkoop spelertje zijn waarmee ik alles kan afspelen. Alvast bedankt.

Ik ben even zelf aan het zoeken, misschien kan ik dit nu profiteren van de btw actie van mediamarkt. Dus ik vraag me af, ben ik met dit goedkope apparaatje al geholpen met wat ik zoek?

http://www.mediamarkt.nl/mcs/produc...iaspeler,10259,482738,1413221.html?langId=-11

Laatst bewerkt:
Volgens mij worden al je vragen in de tekst en de technische specificaties die eronder staan, beantwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan