hoe kan ik mijn virus onschadelijk maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
HELP!!!

Ik ben geinfecteerd met een virus... (mijn pc dan) het probleem is, dat ik geen virusscanner had geinstalleerd, en het virus maakt mijn cd-rom speler onklaar...
wat kan ik doen? ik heb 2 Harde Schijven, 1 van 3.2GB en een van 8.4GB, als ik nu alle bestanden naar de 8.4 kopieer, en ik formatteer de 3.2GB is het virus dan daarvan weg? Dan wil ik windows opnieuw installeren, en dan de virusscanner, en dan de 8.4GB hd. Kan dat lukken?

R-J

Scan eerst eens online op www.housecall.nl

Het virus kan over beide schijven zitten. Dus eerst maar eens kijken waar het virus zich bevindt

Zou me nu nog niet zo druk maken en inderdaad eerst scannen en wellicht kan hij gewoon verwijderd worden en is alles weer opgelost.
Hou ons maar op de hoogte van je onlinescan.

bovendien was het de bedoeling om de 2e harde schijf te controleren als ik de virusscanner had geinstalleerd

Ja ik begrijp het joh....
Ik denk de bestanden over zetten geen zin heeft want dan neem het virus wellicht mee!!
Als je echt niks meer kan dan maar je partities verwijderen en Windows er nieuw op zetten!!

Geplaatst door Robert-Jan K
ok
bedankt

Je kunt je bestanden wel overzetten naar je andere HD en je neemt dan inderdaad het virus mee.

Als je de eerste HD daarna inderdaad gaat formatteren, dan hoeft dat niet zo'n probleem te zijn. Zorg dat je niet van de tweede HD boot en dat je niets vanaf die tweede HD start.

Boot vanaf je eerste HD, installeer een virusscanner inclusief de laatste updates en scan de tweede HD.

Auk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan