Hoe kan ik niet gebruikte bestanden zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste leden,
Ik heb een SSD van 256GB en daar is nog 40GB van over O.o
Hoe kan ik bestanden zien die lang niet zijn gebruikt (bijv. 5 of 6 maanden geleden voor het laatst zijn geopend)
Die "oude" bestanden zouden misschien weg kunnen

HIERMEE bedoel ik NIET voor het laatst zijn GEWIJZIGD.
Maar echt geopend door een programma of iets anders

Bedankt,
Tim

Als je schijf NTFS is geformatteerd dan houdt Windows standaard een last access timestamp bij, maar dit is niet de meest gangbare manier om verloren schijfruimte op te sporen. Mogelijk kun je veel meer ruimte terug winnen door tijdelijke bestanden te wissen. Kijk bijv. eens met treesize (freeware) waar de meeste ruimte wordt gebruikt.

Hoe kan ik die last access timestamp bekijken van ieder bestand?
Is hier een makkelijk programma voor?
Bedankt,
Tim

In de verkenner in de balk boven de files rechts klikken en dan meer aanklikken.
Dan nog de "L" drukken om naar laatst bezocht te springen en dan aan te vinken.

Dan nog zoeken op *.* en sorteren op laatst bezocht.

Oke bedankt, is er ook een manier op alle bestanden op de ssd of hdd te bekijken op die manier?

Dat gaat het zelfde.
Ga met de verkenner naar de beoogde drive.
zoek daar naar *.* en pas dan de kolommen aan met laatst bezocht.

Kunt het ook andersom doen, eerst de kolom aanpassen en dan zoeken.

Maar kan je dan ook de totale groote van de mappen zien?
Bedankt,
Tim

Hmmmm .... zijn dat bestanden van de C-schijf waar Windows op staat?
In dat geval betekent het dat je ook systeem bestanden die maar af en toe gebruikt worden ook weggooit..
Ik zie over een tijdje dan jouw vraag... "HELP.... dit werkt niet nadat ik iets geïnstalleerd heb.."

Maak eerst maar een je temp mappen leeg. Hoe? Er is heel vaak op het forum over gepost, dus zoek effe...

Hahaha weet ik. Daarom ben ik ook opzoek naar een programma :-P

Dat gaat geen enkel programma je 100% zeker vertellen..
Blijf van die bestanden af en gebruik schijfopruiming van Windows of maak handmatig de temp mappen leeg.
Tja... je moet het zelf weten... maar zo te zien heb je dus amper ervaring, dus je bent gewaarschuwd, grote kans dat het mis gaat als je er geen kijk op hebt..

Met opruimen van bestanden heb ik inderdaad geen ervaring, met de rest wel :-)

Die ga ik zeker even checken!
Bedankt

Succes... en hier heb je geen andere programma's voor nodig waar je vaak toch zelf nog beslissen moet of iets weg moet... en als je dat niet kunt... afblijven van dat spul....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan