hoe kan ik probleem voor vastlopen vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
Berichten
2.256
Het overkomt me te veel: ik ben bezig met Word2010 en OneNote. en dan ineens komt er schermpje dat ik verbinding met internet tot stand moet brengen of een disk plaatsen. ik werk niet op internet, ooit heb ik wel geprobeerd op Skydive te gaan werken maar daar heb ik van af gezien (en alles gedeinstalleerd). er is ook nog Dropbox dat ik amper ooit gebruik.
Als ik de boodschap negeer wordt Word afgesloten - ik kan dan niet meer snel even opslaan- en ben een boel gegevens kwijt. ik start dan maar opnieuw op, ook al omdat mijn pdf-reader Foxit ook kuren vertoont en niet veranderingen niet opslaat.
Op welke manier kan ik achterhalen (via geheugendumps of zo?) waar het mis gaat en hoe ik dat uitstapje naar disk of internet kan weghalen?
 
Snap even niet hoe je dat bedoelt, je bent bezig met in Word iets te maken maar dat is mislukt omdat je internet verbinding niet hebt ( ?? ) en uiteindelijk alles valt weg omdat jouw Foxit PDF ( PDF ? reader ) reader
kon veranderingen niet opslaan enz..
Sorry maar een beetje chaotisch dat alles heb je omgeschreven , maar oke tis ook niet anders dan iets aan die probleem proberen wat te doen .
Ik heb nog nooit vertrouw in deze Alternatieve z.g.n.m. Foxit-PDF reader gehad, die heeft ook met internet een verbinding nodig om bepaalde ebay promotie-reclames rond te verspreiden, toch zoiets je tijdens installatie van reader ook uit-vinken kan enz.. .
Hoezo probeer je niet gewoon standaard Adobe Reader installeren ? misschien van probleem ben je dan af ? :(
 
Laatst bewerkt:
Klinkt er meer naar dat momenteel de installatie van Word / Office / OneNote momenteel niet kloppen. Ik zou die allemaal deïnstalleren en herinstalleren.

Tijs.
 
Snap even niet hoe je dat bedoelt, je bent bezig met in Word iets te maken maar dat is mislukt omdat je internet verbinding niet hebt ( ?? ) en uiteindelijk alles valt weg omdat jouw Foxit PDF ( PDF ? reader ) reader
kon veranderingen niet opslaan enz..
Sorry maar een beetje chaotisch dat alles heb je omgeschreven , maar oke tis ook niet anders dan iets aan die probleem proberen wat te doen .
Ik heb nog nooit vertrouw in deze Alternatieve z.g.n.m. Foxit-PDF reader gehad, die heeft ook met internet een verbinding nodig om bepaalde ebay promotie-reclames rond te verspreiden, toch zoiets je tijdens installatie van reader ook uit-vinken kan enz.. .
Hoezo probeer je niet gewoon standaard Adobe Reader installeren ? misschien van probleem ben je dan af ? :(

misschien wat chaotisch, je zou wel eens gelijk kunnen hebben, maar het is een Officeprobleem denk ik dat Foxit meesleurt. Ik heb de gekochte versie van Foxit en krijg nooit reclame via ze binnen! zie reactie op post #3
 
Dag Tijs (#3)
misschien heb je wel gelijk. maar ik ben als de dood zo bang dat ik alle bestanden met hyperlinks in OneNote dan kwijtraak. Kun je herinstalleren en toch alles behouden?

heb je overigens een idee waar het zoeken naar die disk of op internet vandaan zou kunnen komen?
 
Juist omdat ik geen idee heb welke disc wordt bedoeld zou ik herinstalleren.

Op google zal wel wat staan over her vooraf backuppen van onenote zaken.

Tijs.
 
dat is het probleem, ik heb vele jaren zonder deze boodschap over een disc gewerkt. de software heb ik (legaal) gedownload, daar is geen disc aan van pas gekomen. Er wordt gevraagd naar disc OF internetverbinding. dus ik dacht dat het iets te maken heeft met mijn poging op skydive te komen.
kan toch niet samenhangen met dropbox?
 
Ik heb geen verdere tips, of je zou zelf moeten gaan tracen met Procmon etc.

Tijs.
 
zover bedankt. wat is procmon? kan ik daar als leek mee overweg? wat kan ik ermee ontdekken en waar kan ik het eventueel ophalen?
 
Niet echt voor leken, daarom ook met reserves gepresenteerd.
Te downloaden op http://www.sysinternals.com

Ik vermoed dat youtube/google wel wat oplevert aan tutorials, maar evengoed geen tool voor iedereen.

Tijs.
 
dank, ik zal kijken of ik ermee aan de slag zal gaan.

kan ik, zonder mijn bestanden te verliezen!!!, word en onenote deinstalleren en deze dan opnieuw installeren? is dat voor een leek zonder veel risico te doen?
 
#11 : de vraag staat nog open: kan ik zonder risico van verlies van bestanden en bestandsstructuur herinstalleren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan