Hoe kan ik programma's openen/installeren op een netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

INT IT Michael

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Hallo,

Ik heb thuis een home network met 4 workgroup computers, op alle computers is Windows XP Pro SP2 geinstalleerd.
Ik kan printen en file sharen via het netwerk, maar ik wil ook weten of je programma's kunt installeren (bijv. MS Office) die elke computer kan gebruiken, zonder het 4 keer op elke computer te installeren.
Ik hoop dat het mogelijk is.

Mvg,
Michael

Als het goed is zou je het gewoon in je shared doc's kunnen installeren, dan zou als het geod is elke computer in je netwerk het programma kunnen gebruiken. (shared docs zitten op deze computer --> mijn netwerk locaties )

Dan zul je echt netwerkversies van deze programma's moeten hebben. Volgens mij lukt het niet om bijvoorbeeld winword.exe vanuit een gedeelde map te openen en dan vervolgens in word te gaan typen. Hij gaat dan op je eigen PC op zoek naar de rest van de benodigde bestanden, welke hij niet zal vinden...

bedankt voor de snelle replies
dus je moet alle bestanden waar het programma naar zoekt op de eigen pc zetten

bedankt voor de snelle replies
dus je moet alle bestanden waar het programma naar zoekt op de eigen pc zetten

Ja, als ik bijvoorbeeld een spel installeer in de map die gedeeldt staat op het thuis netwerk hier, en ik start mijn laptop op. dan kan ik En op de pc, En op de laptop het spel spelen.

Ik heb geprobeerd om GTA SA en Fifa 2006 WC spelletjes te installeren op gedeelde mappen.

San Andreas werkt wel via het netwerk ! :) maar soms haakt het een beetje, maar dat maakt niet zoveel uit.

Fifa 2006 WC kan ik niet op een gedeelde map (van een andere pc) installeren, wel op de lokale harde schijven.
Als ik het installeer op bijv. \\Server\Program Files\Fifa 2006 WC\
krijg ik deze foutmelding: ''Cannot create this directory, please specify a different name or location.''
Als ik het installeer op een lokale harde schijf (C:\) dan werkt het wel, maar dan kan ik het niet openen vanaf de andere pc's. Ik krijg dan te horen dat de programma niet goed is geinstalleerd.

ga is naar deze computer, dan gedeelde mappen (meestal boven in) dan op de pc van jezelf, dus als de laptop/pc niet aan staat staat als het goed is alleen die van jou er, maak dan een map met de naam van het spel, en kopieeér alle (echt alles) vanaf je hdd naar die map. kijk dan eens of het op de andere pc/laptop wel of niet werkt.

alles kopieeren wert niet, ik denk dat je ook de registry en alle andere files moet kopieeren. ik heb het gewoon op de pc geinstalleerd.
maar bestaat er niet iets dat als je iets installeert dat het gelijk beschikbaar is voor de andere gebruikers. en dat je dan ook van die shortcuts krijgt enz. dat zou wel makkelijker zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan