Hoe kan ik terug naar een bepaalde regel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NICKVO

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2010
situatie:
Code:
If Txta.Text = "" Or Not IsNumeric(Txta.Text) Then
                Txta.Text = 0
                gza = 0
            ElseIf Txta.Text = 0 Then
                MessageBox.Show("Zijdes mogen niet 0 zijn, anders heb je geen driehoek", "Error", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
                [COLOR="Red"]<hier moet iets komen te staan om terug naar lijn ... te gaan [/COLOR]
            Else
                azijdes = azijdes + 1
                gza = 1
            End If

--------------------

hoe doe ik dit? (vb 2008)

Laatst bewerkt:
Nee, de <> zijn meer om te laten zien dat je daar hetgeen, tussen <> staat in moet vullen valt het wat meer op vandaar...;)

Ow, dan had ik dus eigenlijk moeten posten:

Code:
GoTo <<LineNumber>>
:D

Error 1 Label '4' is not defined. K:\Overkoepelende oefening Pasen\Overkoepelende oefening Pasen\Form1.vb 304 22 Overkoepelende oefening Pasen

geschreven staat:
Code:
goto 4
en met
Code:
goto <4>
staat er:
Error 1 Identifier expected. K:\Overkoepelende oefening Pasen\Overkoepelende oefening Pasen\Form1.vb 304 22 Overkoepelende oefening Pasen

heb nog niet kunnen testen, maar kronkellijn is toch fout?

is er een andere manier?

ik moet hebben;
goto 134

hij zegt:
label '134' is not defined

graag snel antwoord,
Ik vind je manier van vraagstellen beneden alle peil. Houd er rekening mee dat deze site draait voor en door vrijwilligers. "Graag snel antwoord" past hier dus niet bij. Daar komt bij dat je openingspost zeer sumier is. Jij wilt hulp, doe er dan ook alles aan om de helpers van zoveel mogelijk informatie te voorzien.

ps. aandacht vragen in iemand zijn of haar topic voor jouw probleem is hier helemaal uit den boze.

excuseer, zal mij voortaan beter "gedragen",
ben gewoon een beetje "wanhopig" opzoek naar antwoorden,

Doe je kunt dan beter met de label gaan, maar de GoTo en de label moeten binnen dezelfde methode liggen, dus je code zou kunnen worden:

Code:
GaHierHeen:

If Txta.Text = "" Or Not IsNumeric(Txta.Text) Then
                Txta.Text = 0
                gza = 0
            ElseIf Txta.Text = 0 Then
                MessageBox.Show("Zijdes mogen niet 0 zijn, anders heb je geen driehoek", "Error", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
                GoTo GaHierHeen
            Else
                azijdes = azijdes + 1
                gza = 1
            End If

Het werkt alleen als het hele stuk code dus binnen de methode ligt, dus alles onder één sub of wat dan ook.:thumb:

ik zou eigenlijk naar een andere sub moeten gaan,
is er een manier om dat te doen?
(of om het programma te 'resetten' , zodat de gebruiker terug alles moet intikken)

Ik vermoed dat dit ook een huiswerkvraag is, gelijk aan de overige twee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan