hoe kan ik traagheid weghalen

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb een fors document, pakweg 250 pagina's met voetnoten en een literatuurlijst, dat zich steeds moeilijker laat bewerken. Toetsaanslagen worden vertraagd omgezet in tekst op het scherm en iets te lang de Deletetoets ingedrukt houden, leidt tot ongewenst wissen van teveel lettertekens.
De pc werkt voor het overige goed, ook als ik in kleinere Word-docs bezig ben.

hoe kan ik de pc sneller laten werken? ik hoop dat de suggestie niet is, splitsen van documenten....

het is overigens iets van de laatste dagen. tot die tijd ging alles vlekkeloos.

Gooi je TEMP map eens leeg. Dus, tik in de adresbalk %temp% en druk op de Enter toets. De map waar je nu bent mag helemaal leeg. Bestanden die in gebruik zijn krijg je een melding van en sla je over.

Gebruik CCleaner om je pc eens op te schonen; die kijkt niet alleen naar de TMP map maar naar alle mappen waar meuk staat die opgeruimd kan worden. Je ziet overigens gauw genoeg of opschonen nodig is als je in de verkenner kijkt hoeveel schijfruimte er nog over is. Dat kon dus wel eens heel weinig zijn (zie ook de tip van edmoor).

tav Octafish :nog geen 10% van de schijfruimte is in gebruik

vroeger werkte ik wel met CCleaner, maar dat is mij toen sterk afgeraden.

Gooi je TEMP map eens leeg. Dus, tik in de adresbalk %temp% en druk op de Enter toets. De map waar je nu bent mag helemaal leeg. Bestanden die in gebruik zijn krijg je een melding van en sla je over.

ik zie een heleboel submappe en bstandjes met extensies die mij niks zeggen (tmp, tmp.cvr,mtx enz.) dat kan allemaal weg? ook de submappen verwijderen (of alleen leegmaken)?

Alles kan weg, inclusief de submappen en hun inhoud.

Daarnaast is CCleaner een prima programma. Je kan er echter ook dingen mee naast de standaard instellingen en dan moet je echt weten waar je mee bezig bent. Sommigen zijn daarmee aan het stoeien en dan gaat het fout. Het programma krijgt dan de schuld.

Laatst bewerkt:
twee vraagjes nog:

hoe kan ik in de TEMP map makkelijk alles ineens selecteren?
en
waar kan ik ccleaner het best downloaden, dus zonder het risico dat ik allerei ongewenste troep binnen krijg?

Klik voor de download.

Let bij de installatie even op dat Google Chrome niet wordt meegeïnstalleerd, uitvinken dus. (geldt ook voor de Taskbar).

Tenzij je Google Chrome natuurlijk wilt gaan gebruiken; schijnt best een goede browser te zijn. :). Maar ongevraagde installaties, daar zit natuurlijk niemand op te wachten. En in de TEMP map kun je met <Ctrl>+<a> alles tegelijk selecteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan