Hoe kan ik variabelen volgen tijdens debuggen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Hoe kunnen variabelen zichtbaar gemaakt worden tijdens het debuggen in Visual C# 2010 van Microsoft. Bij MPLAB van Mikrochip voor microprocessors kan dat met het Watch window. Erg handig!!

Als het goed is kan je links in het codeer-venster klikken, en dan komt er een rood bolletje. Dan start je het programma en ga je de functie in, kom je langs een variabele en houd je daar je muis op, zodat je de inhoud ziet.

9uuu4h.png

Dus zet het bolletje bij de variabele die je wilt bijhouden. Vaak word de hele functie gemonitord als je ergens in de functie een break-point (rood bolletje) zet.

Lees anders dit even: http://www.homeandlearn.co.uk/csharp/csharp_s5p4.html

Laatst bewerkt:
Dat is wel een erg snelle reactie!!
Dank.
Ik snap jouw verhaal. Overigens, erg goed hoe je dat grafisch zichtbaar maakt. Ik gebruik dat al. Je kunt de variabel klikken en krijgt alleen waarde van de variabele die in dat statement wordt gebruikt.
Echter, in MPLAB kun je in een Watch window, alle variabelen die je gebruikt, selecteren. Als je dan bij een breekpunt aankomt, zijn deze variabelen geupdate naar de waardes op dat moment. Je hebt dan een compleet overzicht. Erg handig.
Ik had gehoopt dat zo'n "Watch" window ook in Visual zou bestaan!!

Ik had het vergeten te vertellen, maar er is een Watch window in Visual Studio!
In de debug, rechtermuisknop op een variabele en klik op "Add Watch!"

mjpcfp.png

Dan krijg je een ''Watchlist'' te zien;

24zzriq.png

Let wel: op het moment dat de debugger bij je breakpoint is, is de code op die regel nog niet uitgevoerd.

In het voorbeeld van CaptainBri zie je "test = Image.FromFile(filename);" staan, maar in de watch zie je nog "null" staan.
Als je op F10 drukt ('step over' geloof ik) ga je naar de volgende regel en dan is test, in dit geval, gevuld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan