Hoe kan ik W 8 het inlogscherm terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schul

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Ik, als vrijwillig, wil aan een groep oudere mensen voordoen, met behulp van een beamer met het boek 'Visual step "Basisboek W8" ', hoe er een eigen e-mail kan maken.

Helaas werkt W8 niet mee. Nu ik zelf op W8 e-mail heb geïnstalleerd via het mozaïek tegel 'E-mail' heb ik Hotmail.com gemaakt dat was niet het probleem.

Daarna komt het inlogscherm op mijn pc niet meer terug en kan ik de ook niet laten zien hoe aangemeld/ingelogd moet worden.
Vraag: Hoe kan ik bij Windows 8 het inlogscherm en daarna behorende formulieren om een e-mail adres te maken weer terug krijgen op mijn pc.

Mijn Hotmail verwijderen lukt niet alla minuut.
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen

Je kunt toch gewoon afmelden om weer je inlogscherm te krijgen?

Impulsieve reactie, ik moest toch even kijken of dit gaat. Helaas dus niet.
Als ik via de tegel email in mijn Hotmail komt kan ik geen knop vinden met log-out of iets dergelijk. Om er uit te gaan ga ik naar de linksonder hoek en komt op het startmenu.
Is er iets wat ik over t'hoofd zien of een andere knop.

Laatst bewerkt door een moderator:
In de mail app zit dat ook niet, je moet eerst terug naar het tegelscherm.
Dat doe je door op de Windows toets te drukken of op ALT-F4.
Rechts bovenin je tegelscherm staat je account. Als je daar op klikt kies je voor afmelden.

Rechts bovenin je tegelscherm staat je account. Als je daar op klikt kies je voor afmelden.
Door daarop te drukken meld ik mij wel als ..@kpnmail.nl maar komt terug als ..@outlook.com.
Hoe kom ik nu terug naar gebruiker ...@kpnmail.com en het inlogscherm is er ook niet het komt steeds weer terug in Hotmail scherm.
Niet erg overzichtelijk.

Je komt niet terug naar een email adres.
Als je in het tegelscherm op het account drukt en kiest voor Afmelden kom je terug in het inlogscherm waar wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord.
Als dat niet zo is begrijp ik niet wat je hier bedoeld met die email adressen.

Als de pc wordt opgestart wordt in het inlogscherm mij e-mailadres vermeld (xxxx@kpnmail.nl)
Na het afmelden op de afbeelding rechtsboven staat er nu een ander e-mailadres op mijn inlogscherm (xxxx@oulook.com)

Dat xxx@outlook.com is gemaakt met de email-tegel van het startscherm, waar Hotmail.com, Hotmail.nl en live.nl kan maken.

Hoe krijg ik weer mijn emailadres (xxxx@kpnmail.nl) terug op mijn inlogscherm.

Ik werk al een jaar met Windows 8 op meerdere PC's en laptops, zowel particulier als in een domein maar heb werkelijk geen idee wat dat is met die email adressen.
Nog nooit gezien. Sorry.

Heb je in dat inlogscherm niet een pijl staan die naar links wijst?
Klik daar dan eens op.

Laatst bewerkt:
Ik vraag om hulp en krijgt verkeerde adviezen waardoor mijn pc (nog geen 1/2 jaar oud) de instellingen worden veranderd en dan sorry (weet het niet).
Als we over het juiste praten staat er in het inlogscherm bij het wachtwoord een pijl naar recht hier klik ik op om het wachtwoord te activeren. Nergens een pijl naar links.

Instellingen veranderd?

Ik weet niet of ik nog mijn administratorrechten hebt. Dat ga ik nu controleren.

Ik heb je in ieder geval nergens iets laten veranderen, alleen maar aangegeven hoe je terug komt naar het inlog scherm.
Dat was de vraag die ik uit #1 begreep.

Ja dat is denk ik in orde. Ik heb nog administratierechten.

De vraag: hoe krijg ik mijn eerst gebruikte e-mail adres (XXX@kpnmail.nl) ipv (XXX@outlook.com) weer terug op mijn inlogscherm van Windows?

Wat achtergrond informatie:
Ik heb zelf een e-mail server KPN dit is een POP3 server.(xxx@kpnmail.nl) en ik werk nu met Outlook van Ms Ooffice10 omdat deze wel met POP3 op Windows8 werkt.
Hotmail werkt wel met Imap daarom wou ik dus een Hotmail aanmaken via Windows e-mail Tegel.
Helaas door de onoverzichtelijk systeem van email Windows8 had ik 4 e-mailadressen erbij gemaakt zonder dat ik die kon verwijderen. 1 Hotmail en 3 outlook
Er staat nergens mail op behalve wat testmails.
Als al die account verwijderd kunnen worden dan zijn we denk ik al een eind in de richting.

In de Charms bar kun je kiezen voor PC Instellingen, daar kun je kijken welke accounts er aanwezig zijn.

Er staat hier maar één gebruiker met de gewraakte (xxx@outlook.com) en er zijn geen andere gebruikers. Klik ik op 'meer accountinstellingen online kom ik via Microsoftaccount bij account aliassen en daar blijken 2 e-mails te staan (xxx@kpnmail.nl) als primaire mail en (xxx@outlook.com)

Deze ontwikkeling valt helemaal buiten de startvraag.

Hoe kunnen de 3 e-mails van de pc verwijderen. misschien los dat wat op?

Vanmorgen startte ik de pc op en mijn vertrouwde account (xxx@kpnmail.nl) stond weer op mijn inlogpagina. Waarschijnljik is het dat ik de account primair heb gemaakt en dat dit enige tijd nodig heeft.

Nu terugkomen op mijn startvraag: Hoe kom ik in de inlogvensters voor het aanmaken van de E-mails?
Bij mij zijn er al e-mails account aangemaakt en geeft mijn pc deze inlogpagina niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan