Hoe kan ik weten of een website schadelijk is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Hallo,
Daarnet een paar minuten geleden op mijn laptop was ik een video aan het kijken op youtube en er stond en link er onder ik heb er op geklikt en toen is mijn laptop afgesloten.
Na opnieuw opstarten wouw ik naar Google Crome gaan opeens was mijn laptop geblokkeerd en er stond een website van de politie die zeiden dat ik moest betalen ik heb dat niet gedaan en mijn
laptop opnieuw geïnstalleerd op mijn pc ben ik op zoek gegaan naar dat virus ik op de echte website van de politie stond de virus erbij (zie link afbeelding 2.)
Nu is mijn vraag bestaan er zo iets waar mee ik kan controleren of een website geen virus bevat?

Politie website:
http://www.polfed-fedpol.be/crim/crim_fccu_ransomware_nl.php

Laatst bewerkt door een moderator:
Je bent de zoveelste die dit heeft opgelopen.
Kijk hier maar eens.

Die probleem is nu opgelost.ik heb mijn laptop opnieuw geïnstalleerd omdat hij erg traag was en daar die virus en andere redenen.
Maar hoe kan ik nu weten of een website schadelijk is?

Dat is lastig - van tevoren iets weten... :-)
Wat mij daarbij helpt zijn de community ervaringen en de meldingen van diverse beveiligers; ik gebruik vooral WOT en sommige (gratis) antivirus programma's als AVG hebben ook een dergelijke service. Je mag dan wel doorgaan maar meestal ben je gewaarschuwd!
Een leuk artikel met veel relevante links vind je hier, is van Cnet en die zijn wel ok..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan