Hallo.
Ik heb een vraag. Ik wil graag een soort zoekactie batch maken die aan mij dmv een txt document laat zien of ergens op een C schijf een map staat.
Het onderstaande heb ik nu en werkt, alleen de regel c:\book\opdracht verandert bij ons regelmatig, omdat ik andere map zoek bijvoorbeeld.
Ik wil deze lokatie "H:\temp\zoekinhoud\wat er gezocht moet worden" in de batch verwerken, waardoor de batch eerst gaat kijken op de H schijf welke map of bestand er gezocht moet worden en dan deze ook daadwerkelijk gaat zoeken op de C:\book (dit pad blijft hetzelfde).
Wie kan mij helpen?
@echo off
for /F %%i in ('dir /b "c:\book\opdracht"') do (
md C:\Windows\ScriptsABT
Copy nul C:\Windows\Script\Opdracht_aanwezig_%computername%.txt
Copy C:\Windows\Script\Opdracht_aanwezig_%computername%.txt H:\TEMP\Controles
exit /B
goto :EOF
)
Copy nul C:\Windows\Script\Opdracht_niet_aanwezig_%computername%.txt
Copy C:\Windows\Script\Opdracht_niet_aanwezig_%computername%.txt H:\TEMP\Controles
exit /B
Ik heb een vraag. Ik wil graag een soort zoekactie batch maken die aan mij dmv een txt document laat zien of ergens op een C schijf een map staat.
Het onderstaande heb ik nu en werkt, alleen de regel c:\book\opdracht verandert bij ons regelmatig, omdat ik andere map zoek bijvoorbeeld.
Ik wil deze lokatie "H:\temp\zoekinhoud\wat er gezocht moet worden" in de batch verwerken, waardoor de batch eerst gaat kijken op de H schijf welke map of bestand er gezocht moet worden en dan deze ook daadwerkelijk gaat zoeken op de C:\book (dit pad blijft hetzelfde).
Wie kan mij helpen?
@echo off
for /F %%i in ('dir /b "c:\book\opdracht"') do (
Copy nul C:\Windows\Script\Opdracht_aanwezig_%computername%.txt
Copy C:\Windows\Script\Opdracht_aanwezig_%computername%.txt H:\TEMP\Controles
exit /B
goto :EOF
)
Copy nul C:\Windows\Script\Opdracht_niet_aanwezig_%computername%.txt
Copy C:\Windows\Script\Opdracht_niet_aanwezig_%computername%.txt H:\TEMP\Controles
exit /B