Hoe kan ik zien of hij geinstalleerd is mijn firewire ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Ikheb een firewire kaart in mijn pc zitten maar ik krijg mijn camera maar niet aangesloten op de pc en nu wil ik graag controleren of die kaart wel genistalleerd is (als dat nodig mocht zijn) maar hoe kan ik dat controleren ?
Ik zie in de lijst met apparaat beheer geen IEEE 1394 staan maar waar zou dat moeten staan want misschien kijk ik niet goed ofzo ?
Wie helpt mij ?

Vraag is idd. of deze op jouw computer geïnstalleerd is.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 130
nou dat bij dat plaatje zie ik dus inderdaad niet hoor dus vraag me af of hij wel geinstalleerd is maar hij zat er al op toen ik hem kocht
en de camera is er een van een jaar of 6 oud met van die dv bandjes het is een
GR-DVP7E en ik ben al 4 dagen bezig om hem draaiende te krijgen
eerst met usb kabel, drivers zoeken, andere snoertjes
ik ben redelijk radeloos
zit ook op de chat trouwens

ja softwaren van camera wel er op gezet (althans ook dat hoop ik goed te hebben gedaan) heb het er op gezet maar dan hoe ik er toch niks meer mee te doen ?

Download hier de Wizard2010. (links boven onder 'Download latest version'. Eenmaal geïnstalleerd, klik op het middelste icoontje van de bovenste rij (pc kast) en scroll desnoods even naar beneden. (Zie plaatje)

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    71,4 KB · Weergaven: 101
Je hoeft niet radeloos te worden,hoor.
Hebben wij ook gehad,met de sony handycam.
geef de moed niet op.

Kaartje gekocht van pinnacle,met dazzle software.
Gaat nu prima.

Je moet wel het firewire kabeltje gebruiken,wat ook op de camera past.

Laatst bewerkt:
ja softwaren van camera wel er op gezet (althans ook dat hoop ik goed te hebben gedaan) heb het er op gezet maar dan hoe ik er toch niks meer mee te doen ?
Even de Wizard bekijken en daarna een volgende actie bepalen.
Je schreef overigens dat er een FW 'kaartje' in de machine zit. Bedoel je daarmee echt een kaartje of zit íe 'onboard'?

Afhankelijk van wat de Wizard laat zien én je antwoord op de vraag, kunnen we de noodzakelijke actie adviseren om de boel te laten werken.

ps. ik ben vanaf nu ongeveer 1,5 uur weg dus zal helaas gedurende die tijd niet meer op je vervolgbericht(en) kunnen reageren.

ok goede tip !!!!
Er staat dus bij Bus firewire NEE

:eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek::eek:
en nu ????

ik ben dus wel redelijk radeloos na 4 dagen nonstop alles proberen
weet echt even niet meer waar ik het zoeken moet, ge jullie tips nu even lezen
bedankt trouwens dat jullie willen helpen:thumb:

Ik was mijn schermen aan het sluiten en kreeg nog net de mail m.b.t. je nieuwe bericht":

antwoord op mijn vraag in m'n vorige bericht is cruciaal:

bij een onboard kaart hoeven we alleen maar het merk en type van het moederbord te weten (vind je ook in de wizard) en dan kan je de driver gaan downloaden.

Nu moet ik écht even weg, anders wordt mijn huis gesloopt..................... ;)

Laatst bewerkt:
Download dan eerst die wizard.
Als die gedraaid heeft,weet je meer,FLEUR.

dat heb ik gedaan en die zegt dus NEE achter de BUS fireiwre
welke info heb je nog meer nodig ?

Had jij al op het kaartje gekeken,welke het is.

Zit die op het bord,of los kaartje?
Kan je hem eruit halen?Stroom eraf. kast openmaken.. 1 schoefje los., dan lostrekken,
Opschrijven en weer plaatsen.

Je Camera is van JVC. Zag ik.

Ik met de hond naar buiten. laters.

Laatst bewerkt:
ik weet nie veel van computers hoor en al helemaal niet van de kast zelf dus moet je em echt even helpen
de fure wire plug ik gewoon voorin naast de usb ingang

Nee,dan maar niet doen.

Doe dit eens.
www.symplisit.com
download dat eens.
En kijk welke kaart er aangegeven wordt.

Kijk ook in je PC.of er een programmaatje bij je programma,s bestaat om films erop te zetten.

Laatst bewerkt:
ik heb windows moviemaker en heb van iemand pinacle 12 gekregen maar moet even kijken hoe dat werkt
het downloaden zal ik even doen

Graag zou ik ook willen weten wat er bij jou op de plek staat waar het korte rode pijltje in het plaatje naartoe wijst. Mogelijk is de oplossing simpel als we weten wat voor mobo er in de pc zit. We kijken dan gewoon even bij de fabrikant voor een drivertje áls de FW onboard zit.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 88
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan