Hoe kan ik zien of hij geinstalleerd is mijn firewire ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is overigens zeer simpel te bepalen of de FW onboard zit of dat het een losse kaart betreft, je hoeft er je pckast niet eens voor open te maken. Enige dat je hoeft te doen is je ogen te gebruiken.

Kijk naar de achterzijde van de pc. Daar zie je een aantal (horizontaal zittende metalen) plaatjes (mogelijk een stuk of 3,4 of 5?) Als ál deze plaatjes zichtbaar zijn dan bevat je pc géén uitbreidingskaarten. Zijn één of meerdere plaatjes vervangen door 'iets' waarin je een stekkertje kunt duwen, dán heeft je pc uitbreidingskaarten. Als dan ook nog eens één van die 'stopcontacten' dé aansluiting is voor je camera bevat, tja dán heb je een losse FW kaart.

Gelet op je eerdere opmerking dat jouw FW aan de voorzijde zit, acht ik de kans 99,99999% dat je géén losse FW kaart hebt, maar dat de FW 'onboard' zit, immers, als je een losse kaart zou hebben, dan zou de aansluiting aan de achterzijde hebben gezeten en niet aan de voorzijde van je pc.

Laatst bewerkt:
Asus P5B-VM SE

weet je dan genoeg, kan evt wel een printscreen maken alleen moet ik even kijken hoe ik dit hier plaats

achterin zie ik heel veel mogelijkheden voor stekkertjes hoor maar volgens mij moet die stekker voorin (althans daar zit een gat waar hij in past)

Welke Windowsversie heb je?
Is de pc recentelijk opnieuw geïnstalleerd (Windows er opnieuw opgezet?)

windows vista
en nee heb er niks opgezet
de update ook niet (de laatste) want dan doet msn het niet meer

Het is echt veel eenvoudiger dan je denkt. KIjk naar het bijgevoegde plaatje. Zou je FW aansluiting 'ergens' in de blauwe cirkel zitten, dan zit je FW onboard.

Zit de aansluiting daarentegen in de rode cirkel, dán heb je een losse FW kaart.
De drie pijlen wijzen naar niet gebruikte uitbreidingssloten. Je ziet dat deze pc 7 uitbreidingssloten heeft, waarvan er 3 niet gebruikt worden (rode pijltjes -> de afdekplaatjes zitten er nog voor)

OK, ik ga even bij Asus 'shoppen', ik kom zo bij terug.

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
wauw wat handig zo'n uitleg, hier leer ik echt iets van
maar goed bij mij zit hij dus onder een klepje aan de voorkant naast een usb aansluiting
ik duik zo ook nog wel onder en achter de pc

volgens mij zit hij niet in het blauwe deel en ook niet in het rode verder, denk alleen voorin is dat mogelijk ?

Ja, maar dan is íe sowieso, onboard.

volgens mij zit hij niet in het blauwe deel en ook niet in het rode verder, denk alleen voorin is dat mogelijk ?

In deze link ga je naar Download, dan selecteer je je Windows versie en tot slot download je drivers die bij 'chipset' staan.

Laatst bewerkt:
Hij ZIT ook niet op de achterkant,hoor.
Had het al gezien.
Maar als jij de camera aansluit,zou hij moeten zeggen,nieuwe hardware gevonden.
Is het een nieuwe PC?

maar dat zegt hij dus niet en de pc is niet nieuw hoor, jeetje hoe lang zou ik hem hebben inmiddels (bijna 2 jaar ofzo ??? of 1 jaar ???)

Hij ZIT ook niet op de achterkant,hoor.
Had het al gezien.
Maar als jij de camera aansluit,zou hij moeten zeggen,nieuwe hardware gevonden.
Is het een nieuwe PC?

Behalve wanneer de chipset drivers niet geïnstalleerd zijn (om een voor mij onbekende en zéér vage reden)

tja dat zou kunnen ik heb echt geen enkel idee
heb ik 32 of 64 bits ? geen idee wat het verschil is :o

Ga maar uit van 32, tenzij je heel specifiek bij aankoop van de machine 64 hebt opgegeven.

Verschil tussen 32 en 64 even héél kort door de bocht verklaard:

32 geeft middels 32 lijntjes informatie door en 64 middels 64 lijntjes. 64 is dus sneller.

Laatst bewerkt:
en welke moet ik dan kiezen ?

* moet trouwens over kwartiertje weg dus dan ben ik er opeens niet meer en misschien vanavond laat nog even en anders morgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan