Hoe kan je zien wat er allemaal opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

joena

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
88
De titel zegt het eigenlijk al, hoe kan ik zien wat er allemaal opstart als ik mijn pc aanzet.
Sinds kort doet hij er langer over dan eerst. Ik heb het idee dat er dingen opstarten omdat het blauwe rondje (van laden ) blijft draaien.
Het duurt een paar minuten. Daarna kan ik op internet en mijn post openenen enz. Voorheen duurde het niet zo lang.
Ik heb dus het idee dat hij wat dingen aan het opstarten is, waar kan ik dit zien. Als ik het bij mijn programma's opstarten aan klik zie ik dat er 2 dingen in die map zitten.
Iets van Microsoft, OneNote 2007 snelstarten, en iets waarvan ik geen idee heb wat het is een bestandje wat tcbhn heet. Verder niets.
 
Dat kunt u zien door in het veldje "programma's en bestanden zoeken" (Start- links onder en dan ziet u dat veldje) in te tikken MSCONFIG.
Dan MSCONFIG starten en dan het tabje "Opstarten" die geeft een overzicht van wat er allemaal wordt gestart met windows

Maar er wordt nog veel meer gestart dat niet daar getoond wordt en dat wordt gedaan door de Windows Taakplanner.
Als u in dat veldje het commando Control schedtask intikt krijgt u de Taakplanner te zien en alles wat er zoal gestart wordt aan taken.

NB! tcbhn is een virus!!!!
Ik denk dat u uw PC eens heel grondig op virussen moet controleren.
Hier heb ik het e.e.a. genoteerd wat te doen: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm


Mijn advies: installeer AVAST voor de permanente controle en Malwarebytes en Emsisift-antimalware voor de periodieke controle. Al deze zaken zijn gratis.
 
Laatst bewerkt:
Het programmaatje gedownload en laten zoeken.
Ik schrik van de lange lijst, 97 items. Geen idee wat ik er mee aanmoet. Ben bang om iets te verwijderen.
Maar bedankt voor de hulp.
 
doe eens,want dat is veilig te doen
start/uitvoeren/ type in msconfig en dan daar bij tablad opstarten
kijk daar eens
 
Die lijst is aanzienlijk korter :)
Ik heb 6 dingen uitgevinkt, even opnieuw opstarten en kijken of het verschil maakt.
 
Hmmm, maakt niet veel verschil.
Zou het aan Google Crome kunnen liggen, dat die langzaam is geworden.
Als die eenmaal opgestart is en ik een pagina geopend heb loopt het wel. Maar zodra ik alle vensters heb dicht gegooid, en daarna weer iets open duurt het weer lang.
 
Ik denk dat u mijn eerdere bericht over het hoofd heeft gezien, daarom nog maar eens:
NB! tcbhn is een virus!!!!
Ik denk dat u uw PC eens heel grondig op virussen moet controleren.
Hier heb ik het e.e.a. genoteerd wat te doen: http://www.sr-pc-hulp.nl/links.htm

Mijn advies: installeer AVAST voor de permanente controle en Malwarebytes en Emsisift-antimalware voor de periodieke controle. Al deze zaken zijn gratis.
 
Sorry dat ik nog niet gereageerd heb op je eerdere post.
Ik heb dat bestandje verwijderd, er werd bij gevraagd of ik deze snelkoppeling weg wilde halen? Ja dus.
Ik heb AVG als virus scanner erop zitten, Is Avast beter ? Ook Ccleaner en Anti MaleWare laat ik regelmatig draaien.
Emsisift ken ik niet, maar zal het ook downloaden. Bedankt voor uw advies.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan