• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan men de celeigenschappen van een cel kopiëren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

derockere

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2011
Ik heb zo een dagdagelijkse excel-lijst opgesteld waarin ik dagelijks de meterstanden in noteer i.v.m. gas, elektriciteit en water verbruik te controleren.
Alsook 2 kolommen waarin de min en max buitentemperatuur vermeld worden.
Ergens heb ik toevallig een lijst ontdekt waarin de negatieve temperatuur in het rood staat en vet afgedrukt.
Zulk een cel heb ik getracht te kopiëren naar mijn lijst, maar ik bekom niet hetzelfde resultaat.
Weet soms iemand hoe ik te werk moet gaan?

Met voorwaardelijke opmaak
evt met plakken speciaal => opmaak plakken

Kijk eens naar het kwastje links boven bij start.

Heb ik allemaal uitgeprobeerd, zonder resultaat.
Met voorwaardelijke opmaak kan ik de negatieve waarde in het rood zetten, maar de tekst vergroten en vet maken werkt niet.
Pech!

Voorbeeldbestand?

waarin de negatieve temperatuur in het rood staat en vet afgedrukt.
Dat zegt niets. De vraag is, hoe komt dat tot stand?

Let op dat de meeste formaten plakken. Er zijn echter meer opties op Paste Special zoals kolombreedtes en bronthema, dus als niet alle formaten plakken, herhaal dan Paste Special -> kolombreedtes terwijl u nog steeds de eerste cel van de bestemming selecteert, herhaal dan met bronthema enz. totdat u alles hebt wat u nodig hebt. Het is niet nodig om opnieuw te kopiëren, herhaal gewoon Paste Special maar dan met de extra opmaak.

Laatst bewerkt:
In rood en vet gedrukt kan prima met voorwaardelijke opmaak.
Plaats een voorbeeld documentje waarin dat niet lukt.
Welke versie van Office gebruik je?

@AHulpje
Hoe kom jij aan dat document? Heeft TS dat via privémail aan jou gestuurd?

Ja, heel mooi. Volgens mij is de vraag, het probleem in post 1 heel anders. Om dat duidelijk te krijgen zijn een voorbeeldbestand en antwoorden van TS zelf nodig.

Sorry, ik had vergeten alles terug naar standaardtype tekst te zetten.
Mijn voorbeeld is gekopieerd uit het originele, dus alles staat nog vet afgebeeld.
Alleen de rood gemarkeerde tekst zou vet moeten zijn.
Dus nog niets opgelost!

Misschien ben ik een beetje kippig, maar volgens mij is de rode tekst vet, zie voorwaardelijke opmaak.
De groene tekst ook, maar speel zelf eens met de voorwaardelijke opmaakregels, zo moeilijk is dat niet.

Ergens heb ik toevallig een lijst ontdekt waarin de negatieve temperatuur in het rood staat en vet afgedrukt.
Waar staat die lijst, in welk document.

Zulk een cel heb ik getracht te kopiëren naar mijn lijst, maar ik bekom niet hetzelfde resultaat.
Waar staat jouw 'Mijn lijst', in welk document.

Heb je het over twee verschillende documenten?
Ik heb in jouw geplaatste document celeigenschappen en opmaak normaal kunnen kopiëren.

Bron?

Doel?
Zulk een cel heb ik getracht te kopiëren naar mijn lijst

Ik ga trachten uit te leggen hoe ik die voorwaardelijke opmaak uitvoer.

Eerst de kolom of reeks aanduiden, daarna
(Nieuwe regel) --> aanvinken
In het open venster --> (Alleen cellen opmaken met) --> aanduiden (word blauw gemarkeerd)
In het vakje (tussen) --> kleiner dan aanduiden
In het lege vakje ernaast --> een nul invullen
Nu bekrachtig je het vakje (Opmaak)
Tekenstijl --> Vet
Kleur --> Rood
2 maal op (OK) + (Toepassen) + (OK)

Wat moet ik doen om dus alleen de negatieve waarden groter (in punten) te maken in een cel?

Ben ik nu duidelijk genoeg geweest?
Dank voor de aandacht!

No. Conditional Formatting cannot do what you want, because it is meant to only give the appearance format changes, not really change the properties of cells.

Dat gaat niet met VO. Volgens internet moet dat met VBA, change font size gebaseerd op celwaarde. Code kan ik niet vinden.

Rood en vet in de openingspost had ik gezien, maar de opmerking "maar de tekst vergroten" in #4 had ik over het hoofd gezien, ook in #13 wordt vergroten niet genoemd. Maar daar heb je inderdaad een macrootje voor nodig, zie bijlage. Pas zelf eventueel de lettergrootte (Font.Size) aan.

Bijlagen

Heb je al knippen speciaal geprobeerd

Ctrl C plakken Ctrl+Alt+V
dan kun je kiezen wat je wilt plakken ook opmaak

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan