Hoe kan men een vaste pixelbreedte instellen in de verkenner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Athalon1951

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2005
Berichten
131
Simpele vraag, maar het antwoordt heb ik nog steeds niet gevonden.

In de verkenner van windows 7 heeft men links en rechts een venster, als v.b. neem ik even muziek, in winamp en windows mediaplayer staan links altijd de albums, als men daarop klikt springen in het rechtse scherm van de verkenner de nummers open. Nu heeft b.v. het kolommetje waar dan de naam in staat een pixelbreedte van 285 pixels, nu kan ik dat veranderen in 600 als ik wil zodat alles in 1 keer leesbaar is maar als ik d everkenner weer sluit en daarna weer open dan staat de oude waarde er weer en kan ik wederom de helf of soms meer van de titels niet lezen, dat geldt uiteraard voor alles wat in de verkenner geopend wordt en niet alleen voor muziek. Hoe kan ik de pixelbreedte vast zetten op 600 pixels zodat ik niet 1/2 uur van het hele uur aan het kolommen ben vergroten om iets volledig leesbaar te maken en ook te houden. Ik ben hier al vanaf windows 98 niet achter gekomen, nu met windows 7 is er nog steeds niet veranderd en blijf ik kolommen verbreden elke keer als ik d everkenner open op een schijf, map, etc etc etc.

Kan dit met een registerwaarde veranderen ???????????????????????????????? zodat ik altijd de eerste rij in de rechter kolom op 600 pixels kan houden.
 
Laatst bewerkt:
Bij extra>mapopties>algemeen
aanvinken "elke map in eigen venster openen"
uitvinken bij weergave "vorige mapvensters bij aanmelding herstellen"
Weet 't niet 100% zeker maar heb 't bij mij uitgeprobeerd en 't werkt.
 
Laatst bewerkt:
Bij extra>mapopties>algemeen
aanvinken "elke map in eigen venster openen"
uitvinken bij weergave "vorige mapvensters bij aanmelding herstellen"
Weet 't niet 100% zeker maar heb 't bij mij uitgeprobeerd en 't werkt.
Hier geprobeerd, maar de boel springt steeds weer naar 306 pixels terug. Wat jij doet klopt als een bus, had ik al eens geprobeerd maar dan heb ik straks een paar duizend mappen onder op de taakbalk staan :D Volgens mij moet er toch een manier zijn om de breedte van de vensters voor eens en altijd vast te zetten, zelfs als je de mappen in hetzelfde venster opent. Als ik b.v Freecommander neem, daar kun je de boel zo breed maken als je wil en 1x de breedte aangepast blijft aangepast in elke map op elke schijf hoe diep je ook gaat met de directories.
 
Wat ik wel weet is,heb je eenmaal je breedte van kolommen e.d. in een map ingesteld kun je dit op alle mappen toepassen door te klikken op "op mappen toepassen" dan zou het op alle mappen moeten werken.
 
Wat ik wel weet is,heb je eenmaal je breedte van kolommen e.d. in een map ingesteld kun je dit op alle mappen toepassen door te klikken op "op mappen toepassen" dan zou het op alle mappen moeten werken.

Oke, heb het even geprobeerd en sommige mappen werken dan wel (zo'n, 85%) maar 15% springt weer terug op 180 of 306 pixels. :confused: Maar ik ga eens even kijkenof ik de verkenner helemaal kan vervangen door Freecommander zodat aleen freecommander opengaat als ik iets wil doen op het systeem, daar is ergens een oplossing door de met regedit de shell = explorer.exe verkenner in dit geval te vervangen door freecommander.exe dat zal even spitten worden in het register, maar volgens mij moet dat werken, dan ben ik van het pixelprobleem af.

Voorlopig hou ik dit Topic nog even open tot ik zeker weet een oplossing te hebben. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan