Hoe KB929338 verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimitriR

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
59
Hallo,

Een tijdje geleden wilde ik een game spelen op mijn pc genaamd HyperBowl, dit spel haperde flink terwijl ik verder niks had draaien. Op een laptop (een andere pc) precies hetzelfde. Op de ene pc wilde ik een ander spel gaan spelen omdat HyperBowl niet werkte, genaamd Industry Giant II, deze gaf aan dat er een fout in mijn grafische kaart zat en startte niet op.
Na lang nadenken en uitproberen ben ik erachter gekomen dat de update KB929338 van Microsoft het probleem is, op de laptop kreeg ik deze verwijderd via Configuratiescherm --> Software, maar op de ene pc kan dit niet en geeft aan dat deze update niet kan worden verwijderd.

Hoe kan dit en hoe kan ik alsnog KB929338 verwijderen? :confused:

P.S.: Systeemherstel werkt ook niet...
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je met bijv. CCleaner de uninstallers verwijderd.
Misschien kun je hem opnieuw downloaden van de Windows site, hem dan installeren en gelijk verwijderen.
Weet niet of dat kan!
 
Het lijkt me sterk dat ik met CCleaner de uninstallers heb verwijderd, heb dat programmaatje niet meer geïnstalleerd sinds ik mijn pc ergens in februari 2007 opnieuw heb geïnstalleerd.
Maar goed, ik zal jouw tip wel proberen!
 
Hoi !

Hier: http://support.microsoft.com/kb/929338 staat vermeld waar de update's staan.

Kun je evt. handmatig verwijderen.

Maar: Is er geen patch voor je spel uit, want die update geeft, zover ik weet, verder geen problemen.

Greetz,

Harry.
 
Nee helaas gijsisok, deze manier werkt niet.

En euh... Harry Snor, waar staat die info dan over handmatig verwijderen? En er is geen patch voor mijn spellen, al mijn spellen doen opeens zo raar (starten niet op, vreemde meldingen, haperingen), en alleen op mijn laptop doen die spellen het weer nadat ik die update heb verwijderd, dus het ligt niet aan de spellen.
 
Hoi !

Onder: "file information" staan de installatie-bestanden, zoals altijd bij iedere update van Microsoft.

Enne...waarom werkt systeemherstel niet ?

Greetz,

Harry.
 
Systeemherstel zegt bij elke punt "Systeemherstel kon niet worden voltooid, er zijn geen wijzigingen aangebracht in het systeem."

En, wat moet ik met die bestanden? Zijn die downloadbaar en moet ik ze vervangen, of... ik snap het niet helemaal.
 
Hoi !

Via de zoekfunctie kijken wat er waar nog op je PC staat, en evt. verwijderen.

Blijft het feit dat ik nergens 'n soortgelijk probleem als het jouwe kan vinden !

Weet je zeker dat de update de oorzaak is ?

Geef es 'n link waar je het vandaan hebt.

Greetz,

Harry.
 
Ik heb nergens vandaan dat de update de oorzaak is, ik heb dit probleem met de games nog nooit gehad en ineens deden ze het niet meer, ik had laatst ook geen nieuwe programma's geïnstalleerd en niks veranderd en zo. Later kwam ik erachter dat op de laptop precies hetzelfde probleem was, ik dacht dat er maar een ding was: de updates voor Windows, want ik heb wel eens eerder gehoord dat sommige updates niet altijd vlekkeloos werkte. Dus ik ging op zoek naar recente geïnstalleerde updates, en kwam KB929338 tegen, zocht info op, denk bij mezelf nog nooit dat gehad dat ik zo'n STOP error kreeg, dus ik ging het gewoon proberen die update te verwijderen, kon hem later alsnog weer installeren als het daar niet aan lag. En zonder die update deden de games het weer op de laptop.

In ieder geval ligt het NIET aan mijn computers (beetje toeval op 2 verschillende pc's)
Ook niet aan de grafische kaarten (ook een beetje toeval op 2 pc's waarvan er eentje uit september 2006 komt).
Ook niet aan de games (ook weer toeval op 2 pc's).

En ik ga nu proberen die bestanden op te zoeken en kijken of op die laptop een oudere versie staat waarmee ik ze kan vervangen, ik maak wel voor de zekerheid een back-up van die bestanden.

EDIT: er staan op mijn pc nieuwe bestanden van die update in WINDOWS\Driver Cache\i386, oude bestanden staan in WINDOWS\ServicePackFiles\i386, kan ik de nieuwe bestanden gewoon met de oude vervangen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Goed plan !

De "probleem-update's" waren KB927989 en KB925902.

Dus.....

Maar je systeemherstel werkt blijkbaar ook niet; is er niets anders aan de hand ?

Greetz,

Harry.
 
Geen idee wat er met mijn systeemherstel aan de hand is, dit heeft hij altijd al gedaan vanaf het begin. Verder ook niks, had vroeger andere problemen, maar die zijn opgelost door mijn pc opnieuw te installeren.

Ik ga het ff proberen.
 
Laatst bewerkt:
Gelukt!

OK! Het is gelukt! :D

Bedankt voor jullie hulp! :thumb:

Voor degenen die ook dit probleem hebben (misschien ben ik wel de enige), doe dan het volgende:
  1. Probeer de update KB929338 te verwijderen via Software.
  2. Lukt dit niet doe dan het volgende:
    • Kopieer 'Ntkrnlmp.exe' van 'WINDOWS\ServicePackFiles\i386' naar 'WINDOWS\Driver Cache\i386'.
    • Kopieer 'Ntkrpamp.exe' van 'WINDOWS\ServicePackFiles\i386' naar 'WINDOWS\Driver Cache\i386'.
    • Kopieer 'Ntkrnlpa.exe' van 'WINDOWS\ServicePackFiles\i386' naar 'WINDOWS\Driver Cache\i386'.
    • Kopieer 'Ntoskrnl.exe' van 'WINDOWS\ServicePackFiles\i386' naar 'WINDOWS\Driver Cache\i386'.
    • Start de computer opnieuw op.

Maar maak altijd een back-up van de bestanden die je gaat vervangen in de WINDOWS map!!
 
Laatst bewerkt:
Hallo.
De updates van Microsoft kan men verwijderen met de uninstallatietools.
Start--Alle programma,s--Bureau-accessoires--Windows Verkenner . Eerst de verborgen
bestanden zichtbaar maken. Extra--mapopties--Weergave--Bestanden en Mappen en dan bij
Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen een Vtje zetten.(later weer verwijderen) Klik op Oke. Dan Locaal station C dan Windows. daar staan alle $NtUninstallKB926655 tools. Zoek hier naar de update die je wilt verwijderen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan