hoe koel ik hem het best?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dvdding92

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2009
hallo, allemaal

ik heb een nogal grote vraag, ik zal bij het begin beginnen. ik had een nieuwe voeding (coolermaster 620w) en videokaart gekocht ( saphire radeon 4870 toxic) toen ik die had geinstalleerd,en ging gamen (call of juarez bound in blood allerhoogste instellingen en resolutie 1680 x nogwat) werd mijn pc erg heet, mijn videokaart 85 graden, mijn processor 75-80 graden. ik wil wat fans in mijn pc stoppen zodat het wat koeler wordt maar mijn vraag is waar moet ik die plaatsen en hoe moet ik die plaatsen. de 3 fans die ik hier heb zijn 12v en er zit alleen een rood en zwart draadje aan. merken: sleeve dc brushless ppm,
globe fan sleeve bearing, oriental computer dc brushless.

plz help mij,

duck

Hoi,

Welke kast heb je?
En over het algemeen is het voorin onder in blazen en achter weer eruit. en meestal staat er aan de binnenkant van de fan's en pijltje hoe die blaast.

Modag

Videokaart 85 graden is geen probleem daar zijn ze voor gemaakt.
Maar je cpu is idd heet.

Zoals al gezegt is 1 aan de voorkant koude lucht naar binnen.
1 aan de achterkant warme lucht naar buiten.

de derde kun je misschien in je zijscherm plaatsen. Zodat er koude lucht op je cpu koelblok blaast.

Hoi,

Welke kast heb je?
En over het algemeen is het voorin onder in blazen en achter weer eruit. en meestal staat er aan de binnenkant van de fan's en pijltje hoe die blaast.

Modag

ik heb de norrod performer intel quad v.15

Videokaart 85 graden is geen probleem daar zijn ze voor gemaakt.
Maar je cpu is idd heet.

Zoals al gezegt is 1 aan de voorkant koude lucht naar binnen.
1 aan de achterkant warme lucht naar buiten.

de derde kun je misschien in je zijscherm plaatsen. Zodat er koude lucht op je cpu koelblok blaast.

Laatst bewerkt:
hallo,

hoe moet ik die fans aansluiten moeten die op mijn voeding, het zijn maar twee draadjes een zwarten en een rooie.

Als het goed is zit er een wit blokje aan het uiteinde van die draadjes waar je 3 pennetjes (soms 4) in kunt steken. Op je moederbord zitten ongetwijfeld enkele aansluitingen daarvoor. Prik ze daarin en dan zou het moeten werken.

dat witte blokje heb ik niet, ik heb nu alle snoeren naar een trein transformator gedaan:p
als ik ga game zet ik die aan en dan start ik de pc op. maar als ik het zo hoor denk ik dat ik maar nieuwe fans ga kope, deze zijn toch al oud.
dan heb ik nog maar 1 vraag, als ik nieuwe koop wat voor moet ik dan kopen?

allemaal hartelijk dank voor de info

duck

Laatst bewerkt:
Hangt er vanaf hoe groot de uitsparingen in je kast zijn. Je kan natuurlijk geen 12 cm fan op een 8 cm gat zetten.

Goede merken zijn onder andere Scythe, Coolermaster en Zalman. En dan moet je nog kiezen of je ze met LED wil of niet..

is dit een goed: Coolermaster 12cm LED pc-cooler

sry de link doet het niet maar er staat

afmeting 12 cm
geluid 19 db
stroom aansluiting 4 pin 3 pin
toerental 2000 omw/min
hoeveelheid luchtverplaatsing 117 m3/h

Jahoor, is goed. Kun je met een gerust hart nemen, Coolermasters zijn stil.

Waarom ik je aanraad net even die goede merken te kopen en niet 2 euro te beknibbelen door een B-merk te nemen: van de B-merken gaan de lagers snel kapot (en ze koelen vaak ook minder goed), waardoor je binnen de kortste keren een ventilator hebt die erg veel herrie maakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan