• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe kolom een naam geven (ipv ABC)

Status
Niet open voor verdere reacties.

koenio

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2003
Een tijdje geleden kreeg ik van iemand een excel bestand, waar de letters ABC enz vervangen waren door titels. Volgens mij was dit gedaan voor een conversie naar SPSS, zodat de gehele kolom gebruikt kan worden.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze verandering kan doen? Ik werk met excel 2007.
mijn dank ik groot.
mvg Koen

Hmmm.

Je bent zeker dat de "kolomnamen" niet gewoon in rij 1 gezet waren, waarbij je de kolomletters en rijnummers uitzet? Met wat opmaak erbij en titelblokkering heeft dat nl. hetzelfde uitzicht.

Een tijdje geleden kreeg ik van iemand een excel bestand, waar de letters ABC enz vervangen waren door titels. Volgens mij was dit gedaan voor een conversie naar SPSS, zodat de gehele kolom gebruikt kan worden.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze verandering kan doen? Ik werk met excel 2007.
mijn dank ik groot.
mvg Koen

Kan je daar een printscreen van maken ? kleur de gevoelige info die hoeven we niet te zien ;)

Kijknoudan ..... :p

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    96 KB · Weergaven: 826
Het vinkje bij koppen is niet ingeschakeld :D , geen speciaal progje voor nodig enkel een muisklikje

Bijlagen

Zat ik er recht op! :D

Koenio,

Naast dat vinkje bij Koppen zie je natuurlijk ook dat de rij met kolomnamen (je hebt ze geselecteerd) rij 1 is... :eek: (cel R1 om specifiek te zijn).

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan