Hoe kom ik aan de probeerversie Dreamweaver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton Doove

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Beste Mensen.Wie kan mij helpen aan de juiste link naar de probeer-versie van het programma Dreamweaver voor thuisgebruik in de Ned.Tl.?

Hierbij hoop ik van harte,dat ik niet iets vraag wat onmogelijk blijkt te zijn.

Voordat ik het eventueel kan kopen,wil ik het dus eerst even proberen om te ontdekken of ik het kan leren gebruiken en welke opties het heeft.

Ik wil het best leren kennen binnen 30 dagen,zodat ik weet wat er allemaal wel mogelijk is
met Dreamweaver en begrijp waarom het zo duur is.€ 570,01

Graag verneem ik jullie reacties met mijn vriendelijke groeten. Anton Doove.

Laatst bewerkt:
Bericht naar Bertus.

Beste Bertus.De link die je gaf is niet voor thuisgebruikers geschikt maar alleen voor bedrijven en andere beroepsmatige gebruikers.

Die site biedt n.l.geen optie om aan te geven,dat ik Dreamweaver alleen privè-matig wil uitproberen,dus daarmee schiet ik niets op en is mijn vraag niet opgelost.

Contact zoeken op die site is helemaal een probleem,want dan beland ik op een Engels-
talige pagina waarmee ik niets kan omdat ik die taal te miniem beheers.

Ik kom er dus niet uit met die site,maar misschien weet jij een andere optie,want anders kan ik Dreamweaver niet downloaden als probeer-versie,voordat ik beslis tot koop.

Lukt dat niet,dan laat ik Dreamweaver wel voor wat het is en blijf ik doorgaan met andere
programma`s om mijn sites te bouwen. Sorry,maar Adobe doet wel moeilijk op die site.

Ik dank jou echter wel voor je reactie en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Als je bij adobe op dreamweaver gaat staan krijg je de keus tussen kopen of de probeer versie. Je moet je wel bij adobe registreren om het programma te downloaden.

Reactie naar compres

xnaeyp.jpg
Beste Compres.Dat registreren heb ik al geprobeerd,waarbij werd gevraagd in welke functie ik die Dreamweaver wil gebruiken,maar in rijtje komt geen thuis-gebruiker voor
en ook niet Privè. (Je ziet hier dit rijtje van functies,waarvan ik er niet 1 heb.)

Ik ben alleen maar ruim 5 jaar AOW-er wat ik dus niet kan aangeven.
Ik moest ook invullen hoeveel mensen er bij mij in dienst zijn,maar die heb ik dus niet.

Als ik dat niet invul,kan ik het niet verzenden,dus die functielijst is niet geschikt voor privè.
Ik kan mij daar dus niet registreren,want thuisgebruikers zijn voor Adobe kennelijk niet interessant genoeg om in het functie-rijtje te noemen.

Dat is tenminste wel mijn ervaring bij de registratie,maar misschien weet jij een andere optie voor dit doel,hetgeen ik heel graag verneem.

Ik dank en groet je alvast vriendelijk. Anton Doove.

Laatst bewerkt:
Beste Anton Doove,
Ik denk dat je heel eerlijk en gewetensvol het Adobe-formulier wilt invullen. Maar!

Adobe zegt op de aanmeldpagina "Het is gratis en duurt maar heel even" (zoals een meevoelende dokter "het doet maar heel even pijn") en beweert dan op de registratiepagina "uw privacy is belangrijk voor ons".
Vervolgens durven ze te vragen (allemaal verplicht in te vullen velden!):
  • e-mail adres, voornaam, achternaam, land, plaats, postcode, telefoonnummer, organisatienaam, functie, aantal werknemers, typering beroep/functie, beschrijving werkterrein, aantal product-gebruikende werknemers, tijd om product te kopen, enz. :shocked:
Nou, dan denk ik: ze zijn niet lekker, en vinden ze mijn privacy helemaal niet belangrijk, want ze vragen me het hemd van het lijf. Maar dat gaat ze allemaal geen ene **** aan, vind ik. - Ik word hier dus heel boos van. :mad:

Als ik zat te springen om een probeerversie van iets van Adobe, zou ik het ook niet zo nauw nemen met de eerlijkheid (doen ze zelf ook niet). Oftewel:
  • Ik zou invullen: een echt e-mail adres (d.w.z. ik zou een nieuw gmail mail-adres maken, alleen voor Adobe), zodat ik voor ze bereikbaar ben. Te verwachten valt namelijk een mailtje met de code om de probeerversie aan te zetten.
  • Voor de rest zou ik gewoon invullen wat me op dat moment leuk lijkt, en zeker niet mijn echte gegevens.
  • Bijvoorbeeld: naam = Piet Puk, functie = directeur, organisatie = Vereniging Eigen Baas, Plaats = Winterdorp, Postcode = 100AEB, Telefoonnummer = 920-5237778, enz.
  • Ik heb het even geprobeerd, en het registratieformulier protesteert hier niet tegen. Zolang je niet opgeeft dat je heel veel werknemers in dienst hebt, zullen ze je niet belangrijk genoeg vinden om postpakketten met cadeautjes te sturen naar Winterdorp. ;)
Iets anders is, of je je wel gelukkig zult voelen met Dreamweaver. Want DW zit nogal vol met toeters en bellen, en levert niet altijd goede html-code af. Ook de manier waarop DW pagina's in elkaar zet, heeft beperkingen.
Heb je al eens overwogen een minder ingewikkeld en minder duur programma uit te proberen, zoals bv. de goede en gratis Kompozer?
  • Kompozer kan hier gedownload worden en is in het begin in het Engels, maar er is een taal-aanvulling waarmee het een Nederlandse versie wordt.
  • Er is ook een uitgebreide Nederlandse handleiding/cursus (oorspronkelijk geschreven voor SeniorWeb). Die staat op de website www.kompozer.nl, en kan hier gedownload worden (is groot, dus downloaden duurt even).
In de cursus staat op blz.7 hoe je de NL versie in werking zet:
  • In de bestanden van KompoZer zit een taalbestand om het programma om te zetten in de Nederlandse taal.
  • Open KompoZer, ga naar het tabblad Tools, klik op het item Extensions, klik op Install, navigeer naar de map KompoZer, en klik het bestand aan: kpx-langpack-nlNL.xpi.
  • Klik op openen en na een paar seconden klik je op Install. Als je KompoZer nu afsluit en opnieuw start, is het programma in het Nederlands.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS:
De naam "eindgebruiker" is in het jargon de naam voor iemand die gewoon thuis achter z'n pc zit. - Of op kantoor achter z'n pc, terwijl hij/zijn geen beheerder is van het netwerk van kantoor-pc's.

Reactie naar CSShunter en anderen.

Beste Mensen.Ik heb die probeerversie van Dreamweaver maar even op mijn PC ge-
had en er daarna snel weer af gegooid,vanwege teveel hoogdravende html.

Zoveel html-kennis heb ik nog niet,dus dat is zinloos en het programma is te duur voor mijn AOW-budget,waardoor Adobe van mij niets zal ontvangen.

Ik heb echter wel een gratis cursus html/css opgehaald bij het Seniorennet.be en dat gaat best naar mijn zin in de gratis editor Editpadlite die ik heb in de Ned.Tl,waardoor ik geen onnodige kosten heb.

Zo kan ik toch op een leuke creatieve wijze leren om mijn eigen site te bouwen,na een
proef-site met die html/css,zodat ik weet hoe ik mijn nieuwe site kan bouwen.

Die nieuwe site komt in de plaats voor de huidige site bij de HCC.
Helaas vertoont die huidige site veel fouten,dus die kan ik weghalen na het bouwen van de nieuwe site,hetgeen ik zo heb gepland waarvoor ik rustig de tijd neem.

In alle rust kan ik dan alles beter overzien en plannen hoe ik die site wil bouwen.
Voor mij is dat een "geestelijke"vorm van sport en een goede hersengymnastiek bij het ouder worden,nu ik 70 jaar werd in Nov.2009. Echt een uitdaging.

Jullie weten nu hoe ik het heb opgelost en ik groet jullie vriendelijk.

Anton Doove.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan