Hoe kom ik de router?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sniff81

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
Ik wil mijn draadloze netwerk beveiligen met een password. Nu heb ik informatie gevonden over wat ik moet aanpassen in de router, maar hoe kom ik daar in?

Ik wil mijn draadloze netwerk beveiligen met een password. Nu heb ik informatie gevonden over wat ik moet aanpassen in de router, maar hoe kom ik daar in?

De meeste routers hebben een 'website' ingebouwd om configuratiewijzigingen te maken.
Vooropgesteld dat je pc succesvol verbonden is met de router, doe het volgende op je pc:
Start -> Uitvoeren -> CMD.EXE /k ipconfig

Je krijgt dan te zien welke ip-adres, subnetmasker en standaardgateway is toegewezen aan je netwerkkaart.

Dan in je browser het ip-adres invullen dat je rechts naar de standaardgateway hebt gezien. Je kunt dan inloggen op de router en aanpassingen doen.

Het boekje bij de router zou je moeten vertellen welke gebruikersnaam en wachtwoord je moet invullen.

LET OP: Je moet een bedrade aansluiting maken met de router, niet een draadloze! Als je nl. aanpassingen gaat doen m.b.t. de versleuteling van de verbinding in het draadloze gedeelte kun je er zelf natuurlijk draadloos niet meer in... Dus gebruik een netwerkkabel voor je configuratiewerk.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan