hoe kom ik in bios?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
hallo ,
Nadat ik eerst via het herstel programma phoenix een image had van windows vista, en ik toen via Easeus een partitie verkleinde en naderhand een ander gedeelte vergrote ben ik mijn phoenix image -kwijt!
Terug halen zal wel niet meer lukken, alleen wil ik bios opstarten met oa. de DEL knop of f8 maar dat lukt me niet en krijg ik alleen een zwart scherm met de tekst dat ik of veilige modus kan kiezen of terug keer naar windows vista?
Hoe krijg ik dit voor elkaar dat ik weer bios kan zien,want ik wil automatisch mijn dvd speler activeren- wat nu niet zo is- omdat auto- opstarten ook wel handiger is als setup etc. in te zetten.
wie weet raad.

gr sierras

Hoi sierras,

Welke andere toetsen heb je geprobeerd? Bij mij werken F12 en Esc ook.
Zorg ook dat je op tijd drukt, maar dat spreekt voor zich.

Jelly

en als je bij dat veilig opstarten komt, dan heb je het al te laat ingedrukt.

als het goed is komt het in een van de eerste schermen.

bios

hallo,

Ik heb hiervoor f2 esc en del gebruikt, maar niets werkt , daarnaast met opstarten van normaal windows zie je even voorbij vliegen press DEL > enter setup.
Dit lijkt me normaal de knop om dan in bios te komen maar helaas.
Sorry f12 heeft ook naast esc ook niet geholpen.
Het kan toch niet zijn dat BIOS weg is?

jawel dat is het

del ingedrukt houden,
vanaf het begin dat je opstart.

bios

hallo Emile,
Misschien was ik niet volledig.
Eerst heb ik gekeken met normaal opstarten welke knop ik zou moeten hebben .
Toen dat duidelijk was ben ik opnieuw gaan starten met DIREKT de DEL toets ingedrukt en dan krijg ik geen bios te zien evenals andere knoppen die ik al uitgeprobeerd heb.
Dus slim ben je als je mij het passende antwoord kan geven.
Want wat ik al zei het kan toch niet zomaar verdwenen zijnndie BIOS?

gr sierras

dan zou je computer niet eens opstarten als je bios er niet meer opstond.

wat voor computer heb je?

bios

Daar heb je een punt-Emile
Ik heb een widows vista dualcore2 2.13 mhz met 2 GB geheugen en msi moederbord p965 neo

gr sierras

bios

Ik zal het eens proberen door de laatste driver opnieuw te installeren want 2 weken geleden had ie 1 keer een conflict daarmee, misschien is het de oplossing, in ieder geval bedankt .

gr sierras

bios

Hoi Emile,

Je hebt gelijk het probleem bios zat in de driver aansturing van mijn toetsenbord deze opnieuw geinstalleerd en probleem over en kan nu via DAL in mijn bios.
Alleen hoe kom ik >daar op terecht dat ik mijn cd-rom speler automatisch laat opstarten na mijn HDD?
Daar kom ik nog niet helemaal uit via de bios.
Want zelfs een automatische cd met autorun wil hij niet vanzelf laten komen op het scherm, en moet hem handmatig opvragen oa. via windows verkenner en dan op autorun klikken.
Weet jij de weg?

gr sierras

jawel

ga naar advanced options.

en dan zie je 1st boot device, en daar moet je cd/dvd neerzetten.
waarschijnlijk staat daar een hele raare naam, maar probeer toch de cd speler op nummer 1 te zetten.
en de HDD op nummer 2

of je kan in het bios bij advanced options bij boot sequence, en daar de cd/dvd op 1 zetten.

als je er niet uit komt moet je maar een foto maken van het bios en advanced options. dan kunnen we er nog naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan