Hoe kom ik in me BIOS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Ik heb een probleem met me oudere pc.
Het is een compaq.
Ik krijg DEZE error.

rechts onderaan staatwel van F10=Setup. Ik heb die al vaak ingehouden maar het werkt neit. De Del. toets ook niet en alle andere F-toetsen ook niet

Wai ik eruit opmaak is dat het knoopcelletje leeg is (batterijtje)

en wat de setup bereiken betreft :

Zet de pc uit. Zet 'm aan en druk vanaf het moment dat je 'm aan hebt gezet minstens 2x per seconde op de F10 toets TOTDAT je in de setup zit.

.......en zit je eenmaal in de bios dan lijkt het mij raadzaam om de "fabrieksinstellingen" op te roepen.

Laatst bewerkt:
mmm dat van setup lukte me wel. Maar kan het zijn dat het batterijt niet heel goed vast zit? hij kan een beetje bewegen. En kan niet goed zien of hij nou contact maakt.

En als ie het niet doet? Nieuwe batterij? Of nieuw moederbord :P ?

Dit verhaal hoort HIER bij.
Beter in dat topic verder gaan.
Wat je nu doet heet cross-posten.

weet ik, maar het gaat nu over BIOS en dit staat in BIOS gedeelte! Dus staat het hier goed

Compaq gebruikt voor de bios-setup (dus niet de bios zelf, maar alleen het setup-programma daarvoor) een hidden partitie op de harddisk.
Als deze partitie ooit weggemikt is, of de harddisk is vervangen, dan ben je dat setup-programma kwijt.
Je kan een nieuwe setup utility downloaden via de website van HP. Je kan beginnen met zoeken bij Compaq drivers

als het goed is zou die er op moeten staan. :D maar zou is kijken op HP site

Oeps, ik had de thread nog niet goed gelezen. Wist niet dat je al in de setup zat.
Zo te lezen moet je inderdaad het knoopcelletje vervangen. Je kan hem met een multimeter testen, spanning moet tussen 3.3 en 3.45 volt zitten.

heb een nummer nodig, van me PC die heb ik niet meer. :( ook niet meer in / om me PC. Dus lukt waarschijnlijk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan