Hoe kom ik in veilige modus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
Berichten
166
Ik heb gisteren Avast op mijn p.c. gezet. Na het installeren moest de p.c. opnieuw worden opgestart. Na het opstarten zie ik dat mijn muis gewoon een pijltje is, maar ik kan er eigenlijk niets mee. Als ik dubbelklik op een pictogram dan krijg ik een zandloper en het systeem loopt vast. Ga ik naar de taakbalk beneden dan zie ik ook een zandloper. Als ik op start druk dan duurt het een kwartier voordat start geopend wordt. ik kan niet naar mijn configuratiescherm om daar de software van Norton te verwijderen want ik kom niet zover omdat mijn hele systeem vastloopt.

(bovenstaande gekopieerd uit een bericht van 'Steentje'. Ik heb hetzelfde probleem, maar een andere vraag)

Nu wil ik graag systeem-herstel toepassen, maar ik weet niet hoe ik de computer in de veilige modus moet opstarten. Als ik continue op F8 druk vraagt de computer: "Please select boot device:" met de opties; 1st FLOPPY DRIVE, en de optie PM-Maxtor 6yu120L0, en de optie SM-TOSHIBA ODD-DVD SD R5272.

Wat moet ik doen???

(p.s. dit bericht typ ik vanaf een andere computer die op het netwerk is aangesloten.)
 
Gebruik CTRL is.
------------------------------
F8 is je bios toets
------------------------------
Of probeer dit nog even:

1 - Sluit alle programma's af en klik dan op 'start' en daarna op 'uitvoeren'.
2 - Type in de balk het woord 'msconfig' (zonder de ' tekens) en druk dan op 'enter'.
3 - Klik in het scherm wat verschijnt op het tabblad 'boot.ini' en zet dan een vinkje bij de regel '/safeboot'.
4 - Klik dan op 'ok' en start de pc opnieuw op als dat gevraagd wordt.
5 - De pc zal dan opstarten in de veilige modus, maar je moet er rekening mee houden dat dit enkele minuten kan duren.
Let op: Net als bij Windows 98 en Windows Me moet je ook in dit geval de stappen weer uitvoeren en het geplaatste vinkje weg halen om er op die manier voor te zorgen dat de pc weer normaal op zal starten.
 
Helaas,

De ctrl-toets heeft niet gewerkt.

En nadat de computer is opgestart heb ik nog 4 seconden, voordat de pc helemaal niets meer doet.

En nu?
 
F8 is je bios toets

Nee, de bios toets is meestal DEL of F1.

F8 is wel de juiste toets, maar je drukt misschien op het verkeerde moment of te vaak. Wat je het beste kan doen is de computer aandoen en dan wachten tot na de apparaatherkenning (waar de HD, CDROM e.d. worden herkend) en dan een of twee keer op F8 drukken. Als het goed ie verschijnt dan het Windows opstart menu waar je veilige modus kunt kiezen.

Lukt het niet dan moet je waarschijnlijk iets later of iets eerder op F8 drukken.
 
Het is gelukt!!!

Moet ik nu, na systeemherstel, Avast opnieuw downloaden en installeren?
 
Geplaatst door EagleHunter


Moet ik nu, na systeemherstel, Avast opnieuw downloaden en installeren?
Als je terug bent gegaan, naar een herstelpunt voor de installatie van Avast wel.

Zorg wel eerst dat Norton volledig van je systeem is verwijderd, voordat je Avast opnieuw installeerd!!
Desnoods even de verwijder tool van Symantec(Norton0 gebruiken, om de restanten te verwijderen.
 
Dat denk ik wel ja. Ik gebruik zelf systeemherstel niet, maar als je naar een ouder herstelpunt teruggaat moet je denk ik de later geïnstalleerde software opnieuw installeren.
 
Norton?

Nee, ik heb geen Norton. Het is een vrij nieuwe computer en ik heb vergeten daar een virusscanner op te zetten. Alle Spyware programma's staan er wel op...

Nu Avast maar weer es downloaden.

Bedankt voor jullie raad!!!

Groeten,
Eagle
 
Geplaatst door EagleHunter
Norton?

Nee, ik heb geen Norton.
Ik begon over Norton, omdat het in je eerste bericht staat. ik zag later pas dat je het gekopieerd en geplakt had. Het is beter dit niet te doen om vergissingen te voorkomen.;)
Geplaatst door EagleHunter
. ik kan niet naar mijn configuratiescherm om daar de software van Norton te verwijderen want ik kom niet zover omdat mijn hele systeem vastloopt.

(bovenstaande gekopieerd uit een bericht van 'Steentje'. Ik heb hetzelfde probleem, maar een andere vraag)

 
Ja, je hebt gelijk. Ik had niet gezien dat 'Norton' nog in het bericht stond, sorry.

Maar het probleem is opgelost... Nu nog Avast downloaden. (nog niet aan toe gekomen...)
Daarna zal ik dit bericht als OPGELOST aangeven.

Groeten,
Eagle...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan