Hoe kom ik van Casema af?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBoudewijn

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Berichten
11
Hallo allemaal.

Volgens mij hoort deze vraag niet echt op dit forum thuis, maar ik hoop dat iemand me toch wilt helpen.
3 jaar geleden heb ik gekozen voor casema internet.
Vorig jaar wou ik weg gaan bij casema, maar daar was ik net te laat mee, mijn contract is stilzwijgend verlengd met een jaar.
Dit jaar heb ik ze een nette opzegbrief verstuurd, alleen was die niet aangetekend.
casema heeft de brief volgens eigen zeggen niet ontvangen, het gevolg is dat ik weer een jaar aan ze vast zit.
Ik vraag me af of er toch een mogelijkheid is om het contract voortijds te beëindigen.

Iedere vorm van hulp/advies is welkom.

Groeten,

Boudewijn
 
Als in de voorwaarden staat dat je per jaar kan opzeggen, dan is daar niets aan te doen.
Ze nekken je trouwens want in de voorwaarden staat niet dat je aangetekend moet opzeggen.
Maar volgens mij staat er, dat opzegging ná de minimumduur (van één jaar dus) per maand mogelijk is:
http://www.casema.nl/pagina/algemenevoorwaarden/algvoorwaardenbasisbreedband

Zeggen dat je gaat verhuizen .... (dan wel naar een plaats waar casema niet zit ...)????
 
Ik heb een soortgelijk probleem met Planet gehad, na heel veel klagen ( over reeële problemen) hebben ze mij aangeboden om tussentijds het contract te beëindigen.
Oh ja; accepteer geen andere voorwaarden dan die er in je contract staan, zoals hogere/lagere snelheid, je zit er dan weer (een jaar) aan vast.
 
Als in de voorwaarden staat dat je per jaar kan opzeggen, dan is daar niets aan te doen.
Ze nekken je trouwens want in de voorwaarden staat niet dat je aangetekend moet opzeggen.
Maar volgens mij staat er, dat opzegging ná de minimumduur (van één jaar dus) per maand mogelijk is:
http://www.casema.nl/pagina/algemenevoorwaarden/algvoorwaardenbasisbreedband

Zeggen dat je gaat verhuizen .... (dan wel naar een plaats waar casema niet zit ...)????

Bedankt voor je snelle reactie!
Verhuizen is geen optie, en zeggen dat ik dat wel ga doen lijkt me geen geslaagd plan. :p
Ze willen trouwens aantoonbaar bewijs, ik zou me bij een andere gemeente in moeten schrijven, en dat is in mijn geval onmogelijk.
Ik las inderdaad het volgende;
¨Opzeggen is mogelijk na afloop van de minimumduur van uw abonnement. Er geldt een opzegtermijn van 1 kalendermaand¨
Wat is dan de minimum duur? een jaar? ik ben immers al 3 jaar abonnee.

Groetjes,

MrBoudewijn :)
 
Precies: als je tussentijds geen andere abonnementsvorm hebt gekozen, kan je per maand opzeggen.
Da's meestal zo: één jaar als start, en daarna opzeggen per maand. Dat staat ook in die link onderaan.
 
Ik heb een soortgelijk probleem met Planet gehad, na heel veel klagen ( over reeële problemen) hebben ze mij aangeboden om tussentijds het contract te beëindigen.
Oh ja; accepteer geen andere voorwaarden dan die er in je contract staan, zoals hogere/lagere snelheid, je zit er dan weer (een jaar) aan vast.

Dat is precies wat ik ga doen, als het niet op een normale manier kan.
Ik zal dan minimaal 1 maal per dag bellen en schrijven.
Daarnaast zijn er nog een aantal andere legale dingen die ik kan doen, om ervoor te zorgen dat ze me kwijt willen.
 
Precies: als je tussentijds geen andere abonnementsvorm hebt gekozen, kan je per maand opzeggen.
Da's meestal zo: één jaar als start, en daarna opzeggen per maand. Dat staat ook in die link onderaan.

Helaas is mijn advocaat momenteel op vakantie, ik ga het eens met hem doornemen als hij terug is.
Ik maak uit de algemene voorwaarden hetzelfde op, ze moeten me wel laten gaan.

Groetjes,

MrBoudewijn :)
 
Het blijkt dat ik er toch niets mee kan doen, de algemene voorwaarden zijn sluitend.
Ik heb vast, voor volgend jaar, een aangetekende opzegbrief verstuurd.
Daarnaast heb ik digitale TV ook opgezegd.
In de afgelopen weken heb ik het met tientallen mensen besproken.
Twee mensen hebben besloten om hun abonnement vast op te zeggen. :D
Dit soort acties zijn erg slim van casema, mond op mond reclame is de sterkste vorm van (anti-)reclame.
Slechte newsserver, lage snelheden en hoge prijzen, soms geen toegang tot email, een zeer klantonvriendelijke helpdesk, en alle opzegbrieven verdwijnen.... :evil:
Ik ben voor de rest van mijn leven klaar met casema.
Einde topic, bedankt voor het advies. :thumb:

Boudewijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan