Hoe kom ik van een verkeerde startpagina af?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnWessel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2016
Ik heb dit al eens eerder aan de hand gehad en nu is het, ***********, weer zover. Ik heb in “Internet opties” als startpagina “www.Ziggo.nl” ingevuld.
Sinds kort krijg ik weer bij het aanklikken van “Internet Explorer” hetzij een ongewenste teringpagina van “Bing” hetzij diverse andere ongewenste teringpagina’s.
Ik heb daar destijds “Student aan huis” voor laten komen en die heeft het weer in orde gebracht, maar om dat nu weer te doen, gaat me teveel in de penning lopen.
Dus als iemand van de lezers de oplossing weet, graag dan.

Begin bij het begin en vertel wat je leest als je rechtboven op het tandwieltje klikt en vervolgens op 'internetopties'. Wat lees je dan in het 'vak' (welke url staat daar?)

Wil je niet met Bing zoeken, klik dan wederom op het tandwieltje en kies voor 'invoegtoepassingen beheren'. Links in beeld zie je 'zoekmachines' staan (vergrootglaasje). Klik daarop en rechts in beeld staat wat je standaard zoekmachines mag / moet zijn. Dat kun je daar ook veranderen.

Laatst bewerkt:
Dan staat er exact wat ik heb ingevuld, i.c. www.ziggo.nl
Dan staat er exact wat ik zelf heb gekozen, i.c. (Zoekmachine) Google. Verder is dit vak blanco.
Alles wat u instrueert, staat zo op mijn "Internetopties".
Dit was bij eerdere gelegenheden ook al zo.
In ieder geval dank voor de aandacht en de snelle reactie.
Als u verdere mogelijkheden te bieden hebt, houd ik mij aanbevolen.

Even voor alle zekerheid : als jij op het tandwieltje klikt, dan staat er in het vak www.ziggo.nl ? (waar ik dus Google heb staan).

homepage.jpg

En het zwarte 'bolletje' daaronder ("beginnen met startpagina") staat ook bij jou ingevuld?

Als jij dan IE opent en je klikt op het 'Huisje" dan opent niet Ziggo?

Laatst bewerkt:
Ja, alles is precies als het voorbeeld dat u me stuurde.
Als ik op het huisje klik, krijg ik inderdaad wel "mijn" www.ziggo.nl.
Maar mijn bedoeling is dat ik www.ziggo.nl krijg, als ik op het bureaublad
op het icoontje "Internet Explorer" klik en dat is niet het geval,
in plaats daarvan verschijnt die kolerepagina van "Bing".

Zie afbeelding van mijn bureaublad. Klik eens rechts op het icoontje van IE (dat op je buroblad staat) en klik dan op 'eigenschappen'.

Wat lees je in de vakken :

Doel :

en

Beginnen in :

ie.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb ADWcleaner en Junk Removal Tool laten draaien. Dat heeft kennelijk geholpen, want het probleem met de startpagina is opgelost.
Alleen heeft Junk Removal Tool dingen verwijderd die niet verwijderd hadden mogen worden, maar dat heb ik in orde gemaakt.
Dank voor je aandacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan