Hoe kom ik van XP af ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

eweide

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2006
Ik heb van een vriend een mooie tweehands desktop gekocht. Was door zijn werkgever voor een klein bedrag beschikbaar gesteld. Echter met de boodschap: alles zelf uitzoeken.

Wat nu blijkt is dat er nog een netwerk inlog op zit.

Dus als je opstart, dan vraagt het systeem om een ID met een kaart, of om een ID met een password van de netwerkbeheerder.

Het lukt mij niet op rechtstreeks de harde schijf te benaderen.
Want ik wil namelijk alles formatteren en er zelf mijn windows Xp opzetten etc.

Kortom, ik krijg helemaal geen toegang tot de pc.........

wie helpt mij ?

bij voorbaat dank

Probeer op te starten vanaf je windows XP cd-rom, of eventueel vanaf een opstartdiskette.

Laatst bewerkt:
moet je een wachtwoord opgeven in de bios of in windows zelf

als het goed is je start pc op en drukt cdrom er in en start dan pc opnieuw op (hoeft niet als je snel genoeg bent) maarjah dan moet je op toets drukken als die vraagt of je m van cdrom wilt starten dan laad die alles je moet dan niks doen
gewoon wachten toet dat gezeur van partities ofzo dan verwijder je de partitie of partities kweet niet of ik t goed schrijf maarjah druk als je dat gedaan hebt op ongepartieerde ruimte om daar windows op te instaleren en dan formateert die die schijf en dan instaleeert die windows als t goed is

Het beste kun je even je computer opnieuw opstarten met de Windows XP cd in je cd-speler, komt er dan een vraag -> Wilt u de computer van cd-opsteren druk dan op een toets...

Iets in die trend?

Groetjes Bierens

dit heb ik allemaal al geprobeerd. Maar hij vraagt niet om opstarten vanaf cd rom of diskette.

Het lukt mij niet om via escape of delete toets de bios te bereiken.

Er komt alleen een netwerkscherm, welke niet verder werkt.

Het zou moeten zijn dat ik in de bios kom.........

dit heb ik allemaal al geprobeerd. Maar hij vraagt niet om opstarten vanaf cd rom of diskette.

Het lukt mij niet om via escape of delete toets de bios te bereiken.

Er komt alleen een netwerkscherm, welke niet verder werkt.

Het zou moeten zijn dat ik in de bios kom.........

Wat voor merk /type bios is het?

Probeer eens
DEL
F1
F2
F10
F11
F12

Dat zijn de meestgebruikte toch wel..

Laatst bewerkt:
Als nu het merk en type van de laptop vermeld zou worden wordt het een stuk makkelijker, dan kunnen we gericht gaan zoeken.

Als hij opstart, probeer het eens om te welke toets je moet gebruiken om in de bios te komen.
Is het de "del" knop, druk deze dan goed in voordat je het eerste scherm al ziet, en houd hem ingedrukt tot de bios tevoorschijn komt.
Ik had dit probleem ook met een pc, ga dan even naar het gedeelte om aan te geven welk apparaat als eerste moet opstarten om te "booten" en zet daar de cd-rom als eerste, "esc" en dan F10 voor save and exit.
Na het eerste gedeelte van de cd procedure wel even in de bios alles terugzetten zoals het was.

Als hij opstart, probeer het eens om te welke toets je moet gebruiken om in de bios te komen.
Is het de "del" knop, druk deze dan goed in voordat je het eerste scherm al ziet, en houd hem ingedrukt tot de bios tevoorschijn komt.
Ik had dit probleem ook met een pc, ga dan even naar het gedeelte om aan te geven welk apparaat als eerste moet opstarten om te "booten" en zet daar de cd-rom als eerste, "esc" en dan F10 voor save and exit.
Na het eerste gedeelte van de cd procedure wel even in de bios alles terugzetten zoals het was.

Dat is de vraag dus.
Als we een merk en type weten, kunnen we zoeken welke toets hij in moet drukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan