hoe kopieer ik mijn Documenten met Xcopy

Status
Niet open voor verdere reacties.

walmpje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2011
Dagelijks maak ik met Xcopy (via een batchbestand) een kopie van wat er die dag is veranderd.
Met veel hulp (van de forums) lukt dat nu feilloos.
Op één ding na: De map Documenten.
Ik heb gezorgd dat die staat op een aparte data schijf: D.
Daarin staat een map: Wil; daarin staat alles van de map Documenten.
Bovenin de adresbalk staat dan ook: Wil-Asus (mijn computernaam)  data(D:)  Wil

Elke dag moet dus de (gewijzigde) inhoud van D:\Wil met xcopy naar een andere bestemming worden gekopieerd.
Dat lukt niet.

Hoe krijg ik de locatie van d:\wil te zien?
Als ik in Start/uitvoeren intik Shell:personal (terwijl ik in D:\wil sta) en dan klik op een leeg gedeelte van de adresbalk, zie ik: D:\wil

Ik begrijp je vraag niet. Je zegt dat de documenten in D:\Wil staan en dan wil je weten wat de lokatie is?

Ik begrijp je vraag ook niet helemaal, maar voor simpele backup en sync kopieer werkzaamheden gebruik ik het Synctoy tooltje van MS, dat lijkt me voor jou ook wel geschikt... makkelijker iig dan xcopy in een dos-batchfile?

Ik begrijp je ook niet.
De map documenten is in principe een "windowsmap" Gates wil dat die altijd op C/naamcomputer staat. Als je een eigen map documenten op D: wil maken moet je die ook echt maken en niet copy/past van C doen. Dan wordt men. Gates nl.boos en gaat alles toch in "zijn "mapje opslaan. Ergo ?????????????

Kijk eens naar het programma SyncBack. Lijkt mij een stuk handiger.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan