hoe kopieer je alle e mails naar een diskette?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Berichten
704
Ik wil al mijn e-mails en mijn email adressen backuppen, in dit geval naar een diskette.
Hoe gaat dit, in wlek map van Windows zitten al die mails en adressen?


Ron
 
Hangt een beetje van de versie af, maar waarschijnlijk zitten de emails in c:\windows\application data\identities
en het adresboek in c:\windows\application data\microsoft\address book.
 
Bij mij (XP) zit adresboek.wab in Programma's/Outlook Express.
Als je tenminste OE hebt.
 
heb me,

ik heb de bestanden gevonden, en probeer ze naar cdrom te branden, maar dat gaat niet lukken, geloof ik
 
Hij heeft Outlook Express (zie het forum waar dit topic in staat).

Maar wat bedoel je met 'het lukt niet, geloof ik'? Wat doe je dan precies en waar gaat het fout? Tip: als je alle bestanden inpakt met WinZip of WinRar wordt het een stuk kleiner.
 
bedankt voor de tips,
de cd wordt inmiddels gebrand
ik heb alle bestanden die ik wil backuppen, waaronde de e mails en adressenboek nu op cdrom
 
Maar nu wil ik de e mail bestanden die ik op schijf heb, invoeren in OUtlook express op ean andere PC en die draait onder XP.
Hoe gaat dat in zijn werk?

Ron
 
Doe het schijfje in je cd-rom
Open de verkenner.
Klik op de cd-rom drive. Daar zie je al een nummer staan.
Sleep het wab van rechts naar de plek links in de verkenner. (waar Outlook zijn Wab heeft staan)
Klaar.
Rechtsklik nog even op het overgebrachte wab. Kies eigenschappen en haal vinkje weg bij alleen lezen.
Misschien is het bij het wab niet nodig maar het kan in ieder geval geen kwaad.

Zo doe je dat ook met de e-mail. Uiteraard naar z'n eigen plek.

In Outlook zelf zul je wel iets hebben als Adresboek importeren. Ik heb zelf OE dus dat moet je even uitzoeken.
 
Is het gelukt?
Zo niet........ik ben tegen 0.00 zeker weer hier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan