Hoe koppel ik mijn nieuwe domeinnaam aan mijn website?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

Ik betaal voor een webhosting en sinds vandaag heb ik een tweede domeinnaam erbij gekocht bij een andere hosting, en ik wil graag mijn nieuwe domeinnaam vervangen voor mijn oude domeinnaam (ik wil wel mijn oude domeinnaam nog houden) zodat ik een gloednieuwe naam kan gebruiken, kan dit?

Groet,

Laatst bewerkt:
Maar hoe? Ik kan dus gewoon een nieuw domein erbij kopen en deze eraan koppelen zodat het de vervanger wordt van mijn oude en moet dat op de zelfde webhosting als dat van mijn oude website of mag het ook van een andere zijn?

Wil je dat je via je oude domein door wordt gestuurd jaar je nieuwe?
Indien je dat niet wilt is dit een mogelijkheid:
Je kan door middel van dns je domeinnaam koppelen aan een ip-adres waar je site op staat gehost, dit kan met elk willekeurig ip-adres, dus het kan ook als het van een andere hosting is. Je hoeft dan alleen een domeinnaam met dns te kopen

En dat kan toch ook bij hostnet.nl toch? Die biedt die functie toch?

Maar is het dan niet zo dat als ik dat domeinnaam ip in stel naar dat van mijn webhost server van 24hosted.nl dat hij hem dan doorlinkt en vervolgens naar mijn oude domeinnaam weer weergeeft in de url balk wat NIET de bedoeling is. Ik wil gewoon dat als ik in tik mijndomein.nl dat hij naar die website toe gaat met de webhosting van 24hosted.nl en dat hij daar dan in de url balk mijndomein.nl laat zien.

Als het zo werkt dan wil ik dat doen, zo niet dan doe ik dat toch maar niet, want deze nieuwe domeinnaam moet vervanger worden voor mijn oude domeinnaam.

Je ziet het domeinnaam van je nieuwe domein in je adresbalk en dus niet van de host.
Je kan hem ook door laten sturen door middel van dns, dan gebruik je 'CNAME'

Oké. dan ga ik vanavond dat maar eens regelen!
Dan kan ik dus mijn oude domeinnaam uitschakelen.

Je hebt toch nog wel de hosting van je oude domein nodig? Daar staat je site toch op?

Jaa, maar ik ga dan alleen de domein hosten bij hostnet.nl en mijn website word gehost bij 24hosted.nl en dan ga ik die nieuwe domeinnaam toevoegen aan mijn 24hosted.nl paneel.

Ken jij het Plesk paneel van 24hosted.nl? En zoja, kan ik ook eigenlijk dit domeinnaam tegelijk gebruiken ook voor email?

Ik ken het niet, maar je kan email ook doorsturen, hoe dat precies werkt weet ik niet

ik heb nu dus het domein gekocht, pcvraag.nl en deze domein werkt nog niet helemaal.. ik heb het domein gister avond gekocht maar hij zegt dat er nog geen site op staat (ik heb wordpress geïnstalleerd) maar ik heb wel de DNS van mijn nieuwe domein naam aangepast naar het ip enzo van mijn website fso want dat is het zelfde ip als mijn oude domeinnaam had en die werkte wel.

Het werkt anders, als ik naar pcvraag.nl ga dan doet die het niet omdat ergens in Wordpress geloof ik nog niet die link is gezet, als ik naar http://pcvraag.nl/?page_id=129 ga dan doet deze het wel. Weet jij de oplossing wat ik nog moet aanpassen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan