hoe krijg ik aansluitwaarde van telefoons omlaag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaapdev

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2011
Hallo, ik heb een aantal (4) telefoons en een antwoordapparaat die waarschijnlijk samen een hogere aansluitwaarde hebben dan 5. De beltoon wordt steeds zachter naar mate je meer telefoons aansluit. De telefoons zijn nu met splitters achter elkaar geschakeld.

Is er ook een manier en/of apparaat dat het belsignaal kan versterken?

Of bestaat de mogelijkheid dat je de telefoons parallel kan aansluiten waardoor de aansluitwaarde daalt naar onder de 5.

Overgaan op draadloze telefoon) is, in mijn geval, niet de gewenste oplossing.

Hoi,

Sterker nog: die splitters nemen zelf ook weer signaal weg.
Kijk eens op marktplaats naar een huiscentrale. Heb je direct het hele probleem opgelost en kan je de splitters in de 'voorraadkast' opruimen.
Deze is in elk geval een optie. Let op, de ISDN-centrales zijn niet geschikt voor jou.

Of 'deze' (zo één heb ik zelf jarenlang gebruikt zonder problemen)

Laatst bewerkt:
homevox 1-4

Dank voor de snelle reactie. Heb ik nog een vraagje n.a.v. de homevox 1-4. Ik heb 4 telefoons en 1 antwoordapparaat. betekent dit dat ik 3 telefoons rechtstreeks kan aansluiten en 1 telefoon met antwoordapparaat alsnog via een splitter?

Hoi,

Dat zou je kunnen doen, maar op een antwoordapparaat zit meestal ook een extra aansluiting voor een telefoon. Daar zou ik - zonder signaalverlies - dan gebruik van maken.

Tnx voor snelle reacties.
Zo te lezen zou keuze voor homevox 1-4 of 1-5 de oplossing zijn. oh eeehhh..... net even in meterkast gekeken na de hoofdaansluiting van de KPN zit er een ADSL splitter. Maakt dat nog iets uit dat de homevox na de adsl splitter, aan de uitgang van de telefoon uiteraard en niet bij de uitgang van internet, komt of moet die er juist voor?

En weet je misschien ook verschil tussen homevox 1-5 en 1-5N?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan