Hoe krijg ik de data van mijn cd-rom op mijn harde schijf?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EagleHunter

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2001
data van cd-rom naar harde schijf?

Ik heb een Trust- cd-rom 700 Mb (met persoonlijke data, zoals muziek, brieven en afbeeldingen) in mijn dvd-speler geplaatst.
Vervolgens duurt het een eeuwigheid voordat hij de cd-rom opent.

En als 'ie eenmaal geopend is, wil ik graag de inhoud naar mijn harde schijf kopieren. Maar alles duurt zo enorm lang; het lijkt wel of de computer geen geheugen meer vrij heeft. (WinAmp stopt bijvoorbeeld af en toe met het afspelen van muziek)

Zodra ik eenmaal zover ben dat ik de optie kopieren heb geselecteerd en ik klik daarna op plakken in de 'Mijn documenten'-map krijg ik naar verloop van tijd de melding dat alle bestanden 'alleen-lezen'-bestanden zijn.

Goed; dan vinken we die even weg, dacht ik...
Maar dat gaat niet. Op geen enkele manier! ("Fout bij het lezen van de schijf")

Rara hoe kan dat? Hoe krijg ik nou de data van mijn cd-rom op mijn harde schijf?

Laatst bewerkt:
Is de cd niet beschadigd? Kun je andere cd's wel gewoon openen?

Nee, niet beschadigd. Ben ik vrijwel 100% zeker van.

Ja, ik kan andere cd's en cd-rommen wel openen...

En als je de cd eens in je cd speler stopt, wil het dan ?

Dat ze allemaal op 'alleen-lezen' staan lijkt me nog al logische als ze van een CD af komen, dat is ten slotte een 'alleen lezen' (nadat je de CD gebrand hebt) medium.

Probeer je Cd eens op een ander CD of DVD (eventueel ander PC) speler in te lezen, of nog beter als dat lukt er direct een copy van de maken.
Als je geen problemen hebt met andere cd's zal het toch aan de déze cd liggen.

Geplaatst door EagleHunter
Ik heb een Trust cd-rom 700 Mb

Het is dus geen cd. Een cd-rom. Het zal niet veel uitmaken in het beantwoorden van de vraag, maar joe-neffur-noo!

De cd-rom zit trouwens stampvol met data. Kan dat het probleem zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan